【和訳】​Twenty One Pilots – My Blood











 「My Blood」とは血縁関係であったり信頼できる仲間の比喩ではなくまさに「自分の血」のことです。ボーカルの Tyler は自分の血に対して「流れなくていい」と諭しています。
彼は血が自分の身体を離れる必要がなく、自傷行為を避けることができると語っています。


[Verse 1]
When everyone you thought you knew
君の知り合いだと思っていた人たちが

Deserts your fight, I'll go with you
君を見捨てた時は 俺と一緒に行こう

You're facin' down a dark hall
真っ暗なホールに君は立ち向かう

I'll grab my light
俺は自分の光をつかみ取るだろう


[Pre-Chorus]
And go with you, I'll go with you
君と一緒に行くよ

I'll go with you, I'll go with you[×3]
俺は君と一緒に行くよ


[Verse 2]
Surrounded and up against a wall
周囲を壁に囲まれている

I'll shred 'em all and go with you
全部粉々にして 君と一緒に行くよ

When choices end, you must defend
選択が終わったら  君は守らないといけない

I'll grab my bat
俺は自分のバットを手に入れるだろう


[Pre-Chorus]
And go with you, I'll go with you
君と一緒に行くよ

I'll go with you, I'll go with you, yeah
俺は君と一緒に行くよ


[×2]
[Chorus]
Stay with me, no, you don't need to run
一緒にいて 流れなくていいよ

Stay with me, my blood, you don't need to run
一緒にいて 俺の血よ 流れなくていい


[Verse 3]
If there comes a day
もしその日が来たら

People posted up at the end of your driveway
人々は君の道路の端っこで くつろいでいるよ

They're callin' for your head and they're callin' for your name
奴らが君を辞めさせろと言っている 君の名前を呼んでいる

I'll bomb down on 'em, I'm comin' through
そいつらを爆破して 俺は先に進んでいく

Do they know I was grown with you?
奴らは俺が君と一緒に育ったことを知っているのか?

If they're here to smoke, know I'll go with you
もし奴らがここで戦っているなら 俺は君と一緒に行く

Just keep it outside, keep it outside, yeah
外にいるんだ


[×2]
[Chorus]
Stay with me, no, you don't need to run
一緒にいて 流れなくていいよ

Stay with me, my blood, you don't need to run
一緒にいて 俺の血よ 流れなくていい


[Bridge]
You don't need to run[×4]
流れなくていいよ


[Verse 4]
If you find yourself in a lion's den
もし君がライオンの住処のなかで君自身を見つけたら

I'll jump right in and pull my pin
ジャンプして手榴弾を投げつけるよ


[Pre-Chorus]
And go with you, I'll go with you
君と一緒に行くよ

I'll go with you, I'll go with you
俺は君と一緒に行くよ

(You don't need to run)
流れなくていい

I'll go with you, I'll go with you
俺は君と一緒に行くよ

(You don't need to run)
流れなくていい

I'll go with you
君と一緒に行くよ

My blood, I'll go with you, yeah
俺の血よ 君と一緒に行くよ


[×2]
[Chorus]
Stay with me, no, you don't need to run
一緒にいて 流れなくていいよ

Stay with me, my blood, you don't need to run
一緒にいて 俺の血よ 流れなくていい
 

[Bridge]
You don't need to run[×4]
流れなくていいよ


[Outro]
Stay with me, no, you don't need to run
一緒にいて 流れなくていいよ

Stay with me, my blood
一緒にいて 俺の血よ

desert : 脱走する
call for someone's head : 解雇を要求する
smoke : 戦う