【和訳】Alan Walker - Diamond Heart (feat. Sophia Somajo)











 「Diamond Heart」は、第1章の「All Falls Down」、第2章の「Dark Side」に次ぐ「World of Walker」3部作の最終章になります。Tomorrowland Belgium 2017 で初披露されました。







[Verse 1: Sophia Somajo]
Hello sweet grief
やあ 甘美な悲しみよ

I know you will be the death of me
分かっている あなたのせいで私が死ぬことは

Feel like the morning after ecstasy
歓喜の後の朝のような気分だ

I am drowning in an endless sea
私は終わりの見えない海に溺れている

Hello old friend
やあ 幼馴染よ

Here’s the misery that knows no end
終わりを知らない苦悩はここにある

So I am doing everything I can
だから私はできる限りのことをやるの

To make sure I never love again
もう愛することはないと確かめるために


[Pre-Chorus: Sophia Somajo]
I wish that I did not know
知らなければよかった

Where all broken lovers go
別れた恋人たちがどこに行くのか

I wish that my heart was made of stone
私の心が石でできていればよかったのに

Yeah if I was bulletproof
もし私が弾除けになったら

I’d love you black and blue
あざができるまであなたを愛するでしょうね

If I was solid like a jewel
もし私が宝石のように強固だったら


[Chorus: Sophia Somajo]
If I had a diamond heart
もし私がダイヤモンドの心を持っていたら

I’d give you all my love
あなたにすべての愛を捧げるのに

If I was unbreakable
もし私が壊れないなら

If I had a diamond heart
もし私がダイヤモンドの心を持っていたら

You could shoot me with a gun of gold
あなたが黄金の銃で私を撃ち抜けるのに

If I was unbreakable
もし私が壊れないなら


[Post-Chorus: Sophia Somajo]
I’d walk straight through the bullet
拳銃を使いながら まっすぐ歩いていく

Bendin’ like a tulip
チューリップのように曲がる

Blue-eyed and foolish
青い目をした愚かな人

Never mind the bruises
傷跡なんか気にしないで

Into the fire
炎の中に入っていく

Breakin’ through the wires
ワイヤーの上を通り抜ける

Give you all I’ve got
手に入れたものすべてあげるわ

If I had a diamond heart
もし私がダイヤモンドの心を持っていたら

I’d walk straight through the dagger
ダガーを使いながら まっすぐ歩いていく

Never break the pattern
罅は割らない

Diamonds don’t shatter
ダイヤモンドは砕けない

Beautiful and battered
美しく傷ついていく

Into the poison
毒の中へ

Cry you an ocean
あなたのために流した涙が海になる

Give you all I’ve got
手に入れたものすべてあげるわ

If I had a diamond heart
もし私がダイヤモンドの心を持っていたら


[Verse 2: Sophia Somajo]
Goodbye, so long
さようなら またね

I don’t know if this is right or wrong
これがあっているか間違っているかなんてわからない

Am I giving up where I belong?
私は諦めてしまったのかな?

’Cause every station is playing our song
だってあらゆる場所で 私たちの曲が流れているから

Goodbye my love
私の愛に サヨナラ

You are everything my dreams are made of
あなたは私の夢でできていた

You’ll be Prince and I’m the crying dove
あなたは王子で 私は泣いている鳩

If I only were unbreakable
もし私が壊れなかったら


[Pre-Chorus: Sophia Somajo]
I wish that I did not know
知らなければよかった

Where all broken lovers go
別れた恋人たちがどこに行くのか

I wish that my heart was made of stone
私の心が石でできていればよかったのに

Yeah if I was bulletproof
もし私が弾除けになったら

I’d love you black and blue
あざができるまであなたを愛するでしょうね

If I was solid like a jewel
もし私が宝石のように強固だったら


[Chorus: Sophia Somajo]
If I had a diamond heart
もし私がダイヤモンドの心を持っていたら

I’d give you all my love
あなたにすべての愛を捧げるのに

If I was unbreakable
もし私が壊れないなら

If I had a diamond heart
もし私がダイヤモンドの心を持っていたら

You could shoot me with a gun of gold
あなたが黄金の銃で私を撃ち抜けるのに

If I was unbreakable
もし私が壊れないなら


[Post-Chorus: Sophia Somajo]
I’d walk straight through the bullet
拳銃を使いながら まっすぐ歩いていく

Bendin’ like a tulip
チューリップのように曲がる

Blue-eyed and foolish
青い目をした愚かな人

Never mind the bruises
傷跡なんか気にしないで

Into the fire
炎の中に入っていく

Breakin’ through the wires
ワイヤーの上を通り抜ける

Give you all I’ve got
手に入れたものすべてあげるわ

If I had a diamond heart
もし私がダイヤモンドの心を持っていたら

I’d walk straight through the dagger
ダガーを使いながら まっすぐ歩いていく

Never break the pattern
罅は割らない

Diamonds don’t shatter
ダイヤモンドは砕けない

Beautiful and battered
美しく傷ついていく

Into the poison
毒の中へ

Cry you an ocean
あなたのために流した涙が海になる

Give you all I’ve got
手に入れたものすべてあげるわ

If I had a diamond heart
もし私がダイヤモンドの心を持っていたら