【和訳】Cash Cash − How To Love ft. Sofia Reyes











 この曲の[Chorus]の「love, pray for me」は元々「love, wait for me」でした。Cash Cash はより能動的な愛の在り方について語るために「wait」ではなく「pray」にすることを選びました。


[Verse 1]
I've been running from the pain
痛みから逃げていた

Trying not to feel the same
同じものを感じたくないから

But it's a shame that we're sinking
でも落ち込んでいるのは残念

See, my confidence is shaking
私の自信が揺らいでたり

And my heart is feeling vacant
心が空っぽなのを見たら

So you try to fill it in
あなたはそれを満たそうとする


[Pre-Chorus]
You say "I could fix the broken in your heart
あなたは言う「君の心の傷を治せるよ

You're worth saving, darling"
君は大切な人だからね」 って

But I don't know why you're shooting in the dark
でもどうしてあなたが暗闇の中でもめげすに頑張っていたのか分からない

I got faith in nothing
私は信じられなかった


[Chorus]
But love, pray for me
でも愛して 私のために祈って

I never had somebody
今まで私にしてくれる人はいなかった

So I don't know how to love
だから愛し方が分からないの

Pray for me
私のために祈って

I know I need somebody
誰かが必要なのは知っている

So I can learn how to love
だから愛し方を学ぶの


[Verse 2]
I know it's been a while
久しぶりね

Cause my memory's on trial
まだ記憶は鮮明じゃないから

For the way I used to be
以前のまま

My head is running miles
頭の中を駆け巡る

Round in circles and I try
堂々巡りをしている

To find the little light in me
小さな光を見つけるために


[Pre-Chorus]
You say "I could fix the broken in your heart
あなたは言う「君の心の傷を治せるよ

You're worth saving, darling"
君は大切な人だからね」 って

But I don't know why you're shooting in the dark
でもどうしてあなたが暗闇の中でもめげすに頑張っていたのか分からない

I got faith in nothing
私は信じられなかった


[Chorus]
But love, pray for me
でも愛して 私のために祈って

I never had somebody
今まで私にしてくれる人はいなかった

So I don't know how to love
だから愛し方が分からないの

Pray for me
私のために祈って

I know I need somebody
誰かが必要なのは知っている

So I can learn how to love
だから愛し方を学ぶの


[Outro]
I know I need somebody[×3]
誰かが必要なのは知っている

So I can learn how to love
だから愛し方を学ぶの

How to love[×2]
愛し方を

So I can learn how to love
だから愛し方を学ぶの

How to love[×3]
愛し方を

Love, love, love, love, love, love, oh
愛して

I know I need somebody[×3]
誰かが必要なのは知っている

So I can learn how to love
だから愛し方を学ぶの

(Need somebody now
今 誰かが必要なの

How to love, love[×2])
愛し方を