【和訳】Dennis Lloyd – Nevermind









 「Nevermind」は Dennis Lloyd がタイのバンコクにいるときに曲を書き上げました。彼はそこでインターネットを使わずに1年過ごしており、そこで出会った元カノと別れるときに「Nevermind」というために書いたのが曲の着想だそうです。


[×2]
[Intro]
What if I left and it made no sense
もし僕がいなくなっても意味がなかったら

And you tell your friends
君の友達に言っておいてよ

And they hold your hands
みんなは君の手をつかむ

Baby, never mind, never mind
ああ 気にしなくていいよ


[Verse]
Alright, I'm ready now, ready now
大丈夫 準備はできている

I ain't gonna, I ain't gonna fall back down, no
僕はもう戻ってこないよ

Alright, I'll take it on, take it on me
大丈夫 僕が引き受けるよ

Take it on me, hmm, baby
僕が引き受けるよ

All I ever ask, ever ask
僕がたずねてきたことは

Are you gonna, are you gonna be my lover?
君が僕の恋人になってくれるの?ってこと

Tonight, and take it with, take it with me
今夜僕を連れて行ってくれ

Take it with me
僕を連れて行ってくれ


[×4]
[Chorus]
What if I left and it made no sense
もし僕がいなくなっても意味がなかったら

And you tell your friends
君の友達に言っておいてよ

And they hold your hands
みんなは君の手をつかむ

Baby, never mind, never mind
ああ 気にしなくていいよ

Never mind, never mind
気にしなくていい


[Verse]
Alright, I'm ready now, ready now
大丈夫 準備はできている

I ain't gonna, I ain't gonna stop right now, no
止まるつもりはないよ

Alright, I'll take it on, take it on me
大丈夫 僕が引き受けるよ

Take it on me, ooh baby
僕が引き受けるよ

All I ever ask, ever ask is
僕がたずねてきたことは

Do you wanna, do you wanna see my fire
君は僕の炎をみたいかってこと

Tonight, and take it with, take it with me
今夜一緒に連れて行ってくれ

Take it with me, hmm baby?
一緒に連れて行ってくれないか?


[×6]
[Chorus]
What if I left and it made no sense
もし僕がいなくなっても意味がなかったら

And you tell your friends
君の友達に言っておいてよ

And they hold your hands
みんなは君の手をつかむ

Baby, never mind, never mind
ああ 気にしなくていいよ

Never mind, never mind
気にしなくていい