【和訳】Jaden Smith - GHOST ft. Christian Rich













 Christian Rich がプロデュースしたこの曲は Jaden Smith のデビュートラックとなります。彼はアルバムを制作しているときに Jay-Z からアドバイスをもらったそうで歌詞にもそのことが書かれています。


[Verse 1]
I just ran hunnid yard dash, you spent too much cash
俺は長い距離を走ってきた お前はたくさんの金を費やした

Screw your Goyard bags, I knew that you wouldn't last
お前のゴヤールのバッグをひったくる それじゃ続かないんだよ

I'm in physics class, I knew that you wouldn't ask
物理の授業を受けている お前が質問しないのを知っていた

She got too much (shh, what?) What I'm finna do with all that
彼女は多くのモノを手に入れた 何を?  俺がするつもりのことを

Talked to Elon last week, told him my whip too fast
イーロンと先週話をした 彼は俺の車は速すぎると言っていた

Hunnid twenty on the dash, I hope that I never crash
時速120マイルで走る クラッシュしないことを願うぜ

MSFTS on the map, drop hits that's that
マップ上には MSFTS ヒットソングをドロップする

¿Teo? hit me with the pass, swish
¿Teo? が俺に連絡してきた
 
Niggas wish I never rapped
奴らは俺にラップしてほしくないようだ


[Chorus]
Play this shit in the club for me, for me, for me (for me)
クラブでこの曲が流れる 俺のために

'Cause if you in there, then I'll be the one that you never see
だってもしそこにお前がいたら お前は俺のこと見ないだろうから


[Verse 2]
Like jeez, let me go put on my cleats
うわあ スパイクを履かせてくれ

The way that I get up and run through the streets
それが 俺が起きてこのストリートを闊歩するやり方

Paris like bon appétit
召し上がれみたいな感じで

They saw us and went to go call the police, yeah, damn
奴らは俺たちを見て 警察に通報する

Just put a hydrogen whip on the lease, yeah
貸出の水素自動車に乗る

Tryna make sure that I leave a good world for my niece
姪のために素晴らしい世界を残したいんだ
 
Ayy, that's just me (that's just me!)
ああ それが俺

We don't need you on the team, we pay too many fees
チームにお前は必要ない 俺たちはたくさんの費用を払ってきた

They told me travel light, we ain't going overseas
奴らは身軽な旅行をしろって言ってくる 俺たちは海を越えない

It's just one night I'ma bring the whole fleet with me
一晩だけ全艦隊を連れていくよ


[Chorus]
Play this shit in the club for me, for me, for me (for me)
クラブでこの曲が流れる 俺のために

If you in there, I'll be the one you never see
もしそこにお前がいたら お前は俺のこと見ないだろう


[Verse 3]
I'm ghost, iller than most (iller than most)
俺は幽霊 何よりもイケてる

I've been behind the scenes, I've been watching the ropes
俺は舞台の裏側で ロープを見ていた

She put her hand on my neck, she on the slopes, ice (ice)
彼女は手を俺の首におく 彼女はゲレンデにいる

Why you put so much space in the flow?
どうしてこの流れで 多くのスペースをとるんだ?

(Let's go, let's go, let's go, let's go)
行くぜ 行くぜ 行くぜ 行くぜ

When I wanna grow I listen to Hov, take notes
俺が成長したいときは Hov を聴いて メモを取る

Look at the case, close it
ケースを見て 閉めろ

Open the doors, look at my neck, look at my wrist frozen
ドアを開けろ 首を見ろ 凍っている俺の腕を見ろ

Look at my pants dripping, swag, know that you stole it
パンツが落ちそうだ  ヤバいな お前が盗むのは分かっている


[Outro]
Play this shit in the club for me—uh
クラブでこの曲が流れる 俺のために

If you in there—uh
もしお前がそこにいたら

Nigga, I'm ghost
俺は幽霊だ


Goyard : フランスの老舗ブランド
Elon : Paypal マフィアの一員として知られる起業家、テスラのCEO
MSFTS : Jaden Smith によって設立されたレーベル
¿Teo? : MSFTS に所属しているラッパー、 以前 Jaden Smith とコラボしている
cleat : 滑り止め
bon appétit = enjoy your meal : 召し上がれ
hydrogen whip : 水素自動車
niece : 姪
on the slope : ゲレンデにいる、iceとはダイヤモンドのこと、 iceのネックレスをゲレンデと表現している
Hov = Jay-z