【和訳】Juice WRLD – Rich and Blind










 「Rich and Blind」で Juice WRLD は XXXTENTACION と Lil Peep の予期せぬ死から若い人間が死ぬことによって起こり得る伝説性について語っています。







[Chorus]
Say they wanna read my mind
みんなは俺の胸の内を知りたがる

They really wanna read my mind
本当に知りたがるんだ

Telling you right now, all you'll find
教えてやるよ 全部わかるさ

Is a lost soul, rich and blind
魂を失ったのさ 金持ちになって盲目になった

They say they wanna read my mind
みんなは俺の胸の内を知りたがる

Do you really wanna read my mind?
本当に知りたいのか?

I promise, all that you will find
約束するよ 全部わかるさ

Is a lost soul, rich and blind
魂を失ったのさ 金持ちになって盲目になった


[Verse 1]
I know I have a purpose, but I don't see the purpose
目標は持っているけど 見ないようにしているよ

They tell me the death of me gon' be the percys
奴らは言ってくる 鎮痛剤を止めないと死ぬぜって

I know they laced pills, I bought them on purpose
俺は知っている 奴らは薬を混ぜる  俺はそれ目当てで買った

Life's unreal when death's uncertain
死が不確かなものになると 人生は不鮮明になる

It's funny how the blessed ones had the most curses
笑えるよな 祝福されていた奴が一番呪われていたんだ

Heart falling to the floor if we lose another person
もし他の奴が死んだら 心は床に落ちていく

Take three more, I swear it's worth it
あと3つ 誓うよ それにはその価値があるんだ

But it ain't no world tour if I'm laying in a hearse
でももし俺が霊柩車の中で横たわっていたら ワールドツアーはなかっただろう

I remember losing little bro, he laying in the dirt
弟を失ったときのことを思い出すよ アイツは地面の下で眠っている

Now I'm bound to drop a tear or two on every single verse
俺は涙を流すか シングルバースに意味を二つこめるしかないのさ

Good terms, bad terms, when they die, it's the worst
仲いい奴らも 仲が悪い奴らも 死んだら悲しいよ

Sometimes when I'm high, I feel high in reverse
ハイになると時々  気分が落ち込むときがあるんだ

I ain't going out like that, you fuck with me, you get the worst
そんな感じで行けなくなっても ちょっかいだしたら 最悪な結果になるぜ

You ain't gon' see me in no wooden box, I'm gonna shoot 'em first
お前は木箱のの中にいる俺を見ない 俺は奴らを先に撃つ

I promise y'all I'm finna touch the world, yeah, I'ma touch the Earth
お前たちに誓うよ 俺は世界に触れる 世界中に俺の名前が知れ渡る

But hold on, your girl on my line, I think I may just fuck her first
でも続けていく お前の彼女を誘って きっとただ彼女とヤるだけ

Yeah, gotta have some crude humor
下ネタを言うべきなんだろうな

Just to keep a good vibe going, keep the song grooving
ただ気分を上げるだけ 曲のグルーヴを絶やさないようにする

So all my money longer, shout out bro Uzi
俺の金は増えていく  ありがとう Uzi

Keep my eyes in the sky 'cause that's where I'm moving
空を見つめている だってそこが俺の行く場所だから


[Chorus]
Say they wanna read my mind
みんなは俺の胸の内を知りたがる

They really wanna read my mind
本当に知りたがるんだ

Telling you right now, all you'll find
教えてやるよ 全部わかるさ

Is a lost soul, rich and blind
魂を失ったのさ 金持ちになって盲目になった

They say they wanna read my mind
みんなは俺の胸の内を知りたがる

Do you really wanna read my mind?
本当に知りたいのか?

I promise, all that you will find
約束するよ 全部わかるさ

Is a lost soul, rich and blind[×2]
魂を失ったのさ 金持ちになって盲目になった

Blind, blind, blind
盲目になったんだ


[Verse 2]
This is dedicated to you if you felt the lowest of the low
もし本当に気分が優れないなら これを捧げるよ

I know how it feels, you don't wanna struggle anymore
どう思っているかは分かっている これ以上争いたくないんだろ

Used to ball hard, ain't no triple-doubles anymore
ずっとわめいていた トリプルダブルなんてもうしない

Bitch, I'm talking 'bout my tears
俺は自分の涙の話をしている

Turned around and faced my fears
振り向いて 自分の恐れと向き合った

I haven't felt this low in years
こんなに落ち込むことはなかった

We die in three like musketeers
俺たちは死んでいく 三銃士にように

Ain't too many real niggas left in here
本物の奴らはここからいなくなって もうほとんどいない

R.I.P. to all my peers
安らかに眠れ 俺の仲間たち

Smoking loud pack, what you say? I can't hear
高級なマリファナを吸っている なんだって? 聞えない

But I still hear the fallen ones in my ears
でも未だに聞こえる いなくなった奴らの声が

Why, why do we live to die, die?
どうして どうして俺たちは死んだんだ?

When it's my time, time, time
それが俺の番だったとき

I'll leave behind my end, my thirteen reasons why
俺は最後に 13の理由を残すだろう


[Chorus]
Say they wanna read my mind
みんなは俺の胸の内を知りたがる

They really wanna read my mind
本当に知りたがるんだ

Telling you right now, all you'll find
教えてやるよ 全部わかるさ

Is a lost soul, rich and blind
魂を失ったのさ 金持ちになって盲目になった

They say they wanna read my mind
みんなは俺の胸の内を知りたがる

Do you really wanna read my mind?
本当に知りたいのか?

I promise, all that you will find
約束するよ 全部わかるさ

Is a lost soul, rich and blind[×2]
魂を失ったのさ 金持ちになって盲目になった

Blind, blind, blind
盲目になったんだ


percys = percocet : 鎮痛剤
hearse : 霊柩車
crude humor : 下ネタ
ball = bawl : わめく
triple-double : バスケの選手が異なる3つのやり方で2桁の点を稼ぐこと
Thirteen Reasons Why : ネットフリックスのオリジナルドラマ、主人公の10代の少女 Hannah Baker がなぜ自殺したかの理由が記録されている13本のテープを残している