【和訳】Kris Kross Amsterdam & The Boy Next Door - Whenever (feat. Conor Maynard)











 「Whenever」の[Chorus]には2001年に Shakira がリリースして爆発的なヒットを巻き起こした「Whenever, Wherever」の歌詞がサンプリングされています。


[Verse 1]
Baby, we'll be together when you come over
君がやってきたら一緒に行こう

Ya, I need you to
君が必要なんだ

Get you a ticket and I'll make you fly over
チケットを手に入れたから 飛行機に乗せてあげるよ

You won't make it through
君は何もしなくていい

I need some loving yet a little bit sober
愛が必要だけど まだ少し落ち着いている

Won't say goodbye
サヨナラは言わないよ

You won't regret when you're a little bit older
君は歳を重ねても後悔しないだろうね

Because
だって


[Chorus]
Whenever, wherever
いつでも

We're meant to be together
僕たちは一緒にいるつもりだから

I'll be there and you'll be near
僕がここにいて 君が近くにいる

And that's the deal my dear
絶対だからね 親愛なる人よ

We're over, you're under
僕たちが忘れても 君は覚えている

You never have to wonder
不思議に思わなくてもいい

We can always play by ear
いつも耳の近くで奏でているよ

And that's the deal my dear[×3]
絶対だからね 親愛なる人よ


[Verse 2]
My mama's mad but I never cared
僕のママは怒っていたけど 気にしなかった

And babe, I don't regret it
ああ 後悔していない

I'm pretty sorry that you never met
君を会わせていないのは本当に申し訳ないと思っているよ

But girl, I'll work on that
でも努力するよ

Even a million miles won't get me going
たとえ百万マイルも進ませてくれなくても

I'll meet you every night
毎晩君に会いに行く

In every dream I find your love
夢の中で 君の愛を見つけるよ

That makes me smile
それが僕を笑顔にするんだ


[Chorus]
Whenever, wherever
いつでも

We're meant to be together
僕たちは一緒にいるつもりだから

I'll be there and you'll be near
僕がここにいて 君が近くにいる

And that's the deal my dear
絶対だからね 親愛なる人よ

We're over, you're under
僕たちが忘れても 君は覚えている

You never have to wonder
不思議に思わなくてもいい

We can always play by ear
いつも耳の近くで奏でているよ

And that's the deal my dear[×3]
絶対だからね 親愛なる人よ


[Bridge]
I'll leave you with my fantasy
君に僕の夢を預けるよ

I won't leave you till' I die
死ぬまで君のもとを去ることはない

Girl, you are my only remedy
君は僕を救ってくれる唯一の人

If you go I won't survive anymore
もし君がいなくなったら  もう生きていけないよ


[Chorus]
Whenever, wherever
いつでも

We're meant to be together
僕たちは一緒にいるつもりだから

I'll be there and you'll be near
僕がここにいて 君が近くにいる

And that's the deal my dear
絶対だからね 親愛なる人よ

We're over, you're under
僕たちが忘れても 君は覚えている

You never have to wonder
不思議に思わなくてもいい

We can always play by ear
いつも耳の近くで奏でているよ

And that's the deal my dear
絶対だからね 親愛なる人よ


[Outro]
And that's the deal my dear
絶対だからね 親愛なる人よ

We can always play by ear
いつも耳の近くで奏でているよ

And that's the deal my dear
絶対だからね 親愛なる人よ