【和訳】Mike Posner – Song About You










 「Song About You」は彼女との別れだけではなく、 Mike Posner の父親と親友である Avicii の死から感じた喪失と怒りを語っています。彼はここ2年は父親の看病のためにデトロイトへ転居しており、新しいアルバムのテーマにもなるとのことです。


[Chorus]
Put all your stuff in a box in my room
君のモノを全部 僕の部屋の箱に入れる

I don't wanna write no song about you
君の曲は書きたくないんだ

But you show up in everything that I do
でも君は 僕がなすことすべてに顔を出してくる


[Verse 1]
Since you've been gone, ain't got nothin' to do
君がいなくなってから  何も手につかない

I sleep until noon, I wake up and feel bad
昼まで寝ている 目覚めると気分は最悪

I think I miss somethin' I never had
僕は自分が持っていないものを恋しくなるんだ


[Refrain]
I just wanna unwind, unwind
ただ解き放ちたいだけなんだ

Everything that makes me feel confined
僕に閉塞感を感じさせるものすべてから

Sometimes I hate sunshine[×2]
時々太陽の光がイヤになってくるよ


[Chorus]
Put all your stuff in a box in my room
君のモノを全部 僕の部屋の箱に入れる

I don't wanna write no song about you
君の曲は書きたくないんだ

But you show up in everything that I do
でも君は 僕がなすことすべてに顔を出してくる


[Verse 2]
Now it's a cold war, who will call first?
今は冷たい戦争 誰が最初に呼んだんだ?

Try to be productive at work, I just can't
生産的な仕事をしようとしても できないよ

I miss you a lot, but I ain't comin' back
君が恋しいけど 戻らないよ


[Refrain]
I just wanna unwind, unwind
ただ解き放ちたいだけなんだ

Everything that makes me feel confined
僕に閉塞感を感じさせるものすべてから

Sometimes I hate sunshine[×2]
時々太陽の光がイヤになってくるよ


[Chorus]
Put all your stuff in a box in my room
君のモノを全部 僕の部屋の箱に入れる

I don't wanna write no song about you
君の曲は書きたくないんだ

But you show up in everything that I do
でも君は 僕がなすことすべてに顔を出してくる


[Bridge]
All your love letters and a pair of Ray-Bans
君のラブレターとレイバンのサングラス

I'm growin' my beard, movin' back in my van
ひげが伸びてくる 車に乗っている

Your side of the bed still smells like you though
君のサイドのベッドからは まだ君の匂いがするよ

And these memories of us, it's brutal
これは僕たちの思い出  残酷だな

You know, you know exactly how I feel
君は知っている 僕がどう感じているか

We broke up, but you be on my mind still
僕たちは別れたけど 心の中にはまだ君がいる

And the worst type of sadness you could have
君がもたらした最悪の悲しみは

Is when you miss somethin' that doesn't miss you back
君が何か恋しいと思っても それを残念に思わないことだ


[Chorus]
Put all your stuff in a box in my room
君のモノを全部 僕の部屋の箱に入れる

I don't wanna write no song about you
君の曲は書きたくないんだ

But you show up in everything that I do
でも君は 僕がなすことすべてに顔を出してくる