【和訳】S-Tool – Shovel Man








 S-Tool は2005年までは Sentenced、2015年までは Poisonblack のフロントマンであった Ville Laihiala によって結成されたフィンランドのメタルバンドです。


I dig you down
お前を掘っていく

Six feet underground
6フィート地下に

Dispose your corpse to the earthy bounds
お前の死体を地面の上に置いておく

I bathe you in dirt
お前を泥まみれにする

Feed all them worms
ウジ虫に食べさせる

I've got another cold one lined up in the back of
後ろにもう一体死体がある

My hearse
俺の霊柩車だ


It's a dirty job but I'm the one to do it
それは汚いけど 俺の仕事だ

It never ends so I keep on digging
終わることはない だから俺は掘り続ける

Dust to dust, soul to shit
灰は灰に 魂はクソに

Until it's my time to go
俺が行くまで


[Chorus]
Shovel man
シャベルマン

I dig from the dusk til dawn
夜が明けるまで掘り続ける

I am the shovel man
 俺はシャベルマン

I wish I could bury us all
俺たちのすべてを埋葬できたらいいと思っているよ


Dirt or gravel
泥か砂利

Deep bites the shovel
シャベルを深く噛む

And through your coffin lid them nails I gavel
お前の棺のふたをくぎで打ち付ける

Digging's my business and it's going good
自分のビジネスを探求して いい方向に向かった

As my motto goes; Everyone's gotta be entombed
俺のモットーは 誰しもいずれは死ぬ


Shoveling them under by the cartloads
荷台の下にどんどん放り込む

Mourn after mourn, just the way it goes
泣き果てる 人生はそういうもんさ

Another night, another cold one
別の夜 別の死体

Until I dig my own hole
俺が自分の穴を掘るまで


[×4]
[Chorus]
Shovel man
シャベルマン

I dig from the dusk til dawn
夜が明けるまで掘り続ける

I am the shovel man
 俺はシャベルマン

I wish I could bury us all
俺たちのすべてを埋葬できたらいいと思っているよ


Shovel man
シャベルマン

I am the shovel man
俺はシャベルマン

I wish I could bury us all
俺たちのすべてを埋葬できたらいいと思っているよ

Shovel man[×2]
シャベルマン

I am the shovel man
俺はシャベルマン



corpse : 死体
bathe : 浸す
worm : ウジ虫
hearse : 霊柩車
dusk : 暗がり
coffin : 棺
lid : ふた
gavel : 小槌でたたく
entomb : 墓に入る
mourn : 嘆く、追悼する