【和訳】Lady Gaga - Is That Alright?











 「Is That Alright?」は「アリー/スター誕生」(原題:Star is Born)のEDに流れる曲です。この曲は映画のキャラクター Ally が夫の Jackson Maine に向けて歌っています。


Life is so simple
人生はとてもシンプル

A little boy a little girl
小さい男の子と小さい女の子

Laughing and loving
笑いあって愛し合いながら

Tryin' to figure out the world
世界を理解しようとしていた

It felt like summer when I kissed you in the rain
雨の中であなたにキスをしたときは 夏のような気分だった

And I know your story but tell me again
あなたの話は知っているけど もう一回話して

Nothing you say wouldn't interest me
あなたの話はどれも興味深いものばかり

All of your words are like poems to me
あなたの言葉はどれも詩のようなものなの

I would be honored if you would take me as I am
もしあなたが私を受け入れてくれたら 光栄だわ


I want you
あなた望んでいる

To look right in my eyes
まっすぐ私の目を見て

To tell me you love me
私に愛をささやいて

To be by my side
私のそばにいて

I want you
あなたを望んでいる

At the end of my life
人生の終わりには

Wanna see your face
あなたの顔がみたい

When I fall with grace
私が優雅に倒れる時は

At the moment I die
私が死ぬときは

Is that alright?[×2]
それでいいかしら?


I hope you’re still with me
まだ一緒にいてほしいの

When I’m not quite myself
私が自分を見失っても

And I pray that you’ll lift me
あなたが支えてくれることを祈っている

When you know I need help
私が助けを望んでいることに気づいたら

It’s a warm celebration of all of our years
二人で過ごしてきた日々を 暖かくお祝いしよう

I dream of our story of our fairytale
二人の物語を夢見ているわ

Family dinners and family trees
家族での夕食 家系図

Teachin' the kids to say thank you and please
子供たちに教えるの ありがとうとお願いしますを

Knowing if we stay together that things will be right
一緒にいれば大丈夫だってことを知っている


I want you
あなた望んでいる

To look right in my eyes
まっすぐ私の目を見て

To tell me you love me
私に愛をささやいて

To be by my side
私のそばにいて

I want you
あなたを望んでいる

At the end of my life
人生の終わりには

Wanna see your face
あなたの顔がみたい

When I fall with grace
私が優雅に倒れる時は

At the moment I die
私が死ぬときは

Is that alright?[×3]
それでいいかしら?