【和訳】​lovelytheband – ​broken










 愛は映画や音楽、ソーシャルメディアに描かれているようなものではありません。 本当の関係は厄介なものもあります。 したがって真のつながりを見つける唯一の方法は、偽善をやめ、心の壁を取り払い、あなたがどんな人間であるかを他人に示すことです。


[Chorus]
I like that you're broken
傷付いている君が好きなんだ

Broken like me
僕のように傷ついている君が

Maybe that makes me a fool
きっと僕は馬鹿にされているのかもしれない

I like that you're lonely
孤独な君が好きなんだ

Lonely like me
僕のように孤独な君がね

I could be lonely with you
君となら一緒に孤独になれるよ


[Verse 1]
I met you late night, at a party
昨晩君と出会ったんだ パーティでね

Some trust fund baby's Brooklyn loft
金持ちの子供がブルックリンのロフトにいる

By the bathroom, you said let's talk
バスルームで 君は言った 話そうって

But my confidence is wearing off
でも僕の自信はなくなっていく


[Pre-Chorus]
These aren't my people
彼らは僕の仲間じゃない

These aren't my friends
彼らは僕の友人じゃない

She grabbed my face and
彼女は僕の顔をつかんで

That's when she said
そう言ったんだ


[Chorus]
I like that you're broken
傷付いている君が好きなんだ

Broken like me
僕のように傷ついている君が

Maybe that makes me a fool
きっと僕は馬鹿にされているのかもしれない

I like that you're lonely
孤独な君が好きなんだ

Lonely like me
僕のように孤独な君がね

I could be lonely with you
君となら一緒に孤独になれるよ


[Verse 2]
There's something tragic, but almost pure
悲劇的だけど 大半は純粋さゆえのこと

Think I could love you, but I'm not sure
君のことは好きだと思っているけど 自信はない

There's something wholesome, there's something sweet
健全なものだってある 甘美なものだってある

Tucked in your eyes that I'd love to meet
僕に会いたいって気持ちが君の目に映っている


[Pre-Chorus]
These aren't my people
彼らは僕の仲間じゃない

These aren't my friends
彼らは僕の友人じゃない

She grabbed my face and
彼女は僕の顔をつかんで

That's when she said
そう言ったんだ


[Chorus]
I like that you're broken
傷付いている君が好きなんだ

Broken like me
僕のように傷ついている君が

Maybe that makes me a fool
きっと僕は馬鹿にされているのかもしれない

I like that you're lonely
孤独な君が好きなんだ

Lonely like me
僕のように孤独な君がね

I could be lonely with you
君となら一緒に孤独になれるよ


[Bridge]
Life is not a love song that we like
人生は僕たちが好きなラブソングじゃない

We're all broken pieces floating by
僕たちは壊れて浮かんでいる破片

Life is not a love song we can try
人生は僕たちがどうにかできるようなラブソングじゃない

To fix our broken pieces one at a time
一度に僕たちの破片をつなぎ合わせようとするような


[×2]
[Chorus]
I like that you're broken
傷付いている君が好きなんだ

Broken like me
僕のように傷ついている君が

Maybe that makes me a fool
きっと僕は馬鹿にされているのかもしれない

I like that you're lonely
孤独な君が好きなんだ

Lonely like me
僕のように孤独な君がね

I could be lonely with you
君となら一緒に孤独になれるよ


trust fund baby : お金に不自由なく甘やかされてきた子供
wholesome : 健全