【和訳】Luke Combs – She Got the Best of Me










 「She Got the Best of Me」は Luke Combs が2014年にリリースされた EP 「Can I Get an Outlaw?」されていましたが、彼が2018年にリリースしたアルバム「This One's For You Too」にも収録されました。


[Verse 1: Luke Combs]
Seventeen, you don't think that much about life
17の君は 人生についてそれほどよく考えていない

You just live it
ただ生きている

Like Kerosene dancing around a fire
炎の周りで踊る灯油のように

But you're in it
でも君は夢中になっている


[Pre-Chorus: Luke Combs]
So you jump right in
だから君は飛びこむ

Ain't afraid to fall
落ちることにも恐れずに

And you give it all
君は全力を尽くす


[Chorus: Luke Combs]
She got the best of me
彼女は俺を乗り越えていった

She broke my heart
俺の心を傷つけた

Now all that's left of me
今俺に残っているのは

Is beating in this guitar
ギターをかき鳴らすことだけ

Every night, a different sound
毎晩違う音色で

She follows me around
彼女は俺の周りを辿る

So you get what's left of me
そして俺が残していったものを手に入れるんだ

She got the best of me
彼女は俺を乗り越えていった


[Verse 2: Luke Combs]
I picked myself up off the floor
床から起き上がって

And found something new worth living for
生きるために使えそうなものを見つけた

And a, old dusty hand-me-down six string
古くて埃の被った おさがりの六弦

And a couple chords
そして2コード


[Bridge: Luke Combs]
I'm getting over her
俺は彼女を乗り越える

A little more with every song
あらゆる曲に少し付け加えて

So sing a-long
だから一緒に歌おう


[Chorus: Luke Combs]
She got the best of me
彼女は俺を乗り越えていった

She broke my heart
俺の心を傷つけた

Now all that's left of me
今俺に残っているのは

Is beating in this guitar
ギターをかき鳴らすことだけ

Every night, a different sound
毎晩違う音色で

She follows me around
彼女は俺の周りを辿る

So you get what's left of me
そして俺が残していったものを手に入れるんだ

She got the best of me
彼女は俺を乗り越えていった


[Outro: Luke Combs]
She got the best of me[×3]
彼女は俺を乗り越えていった


get the best of : 打ち負かす、乗り越える