【和訳】OneRepublic – Prodigal














 「Prodigal」ではイエス・キリストの言行録である福音書の中でも最も有名な「放蕩息子のたとえ話」について言及しています。放蕩息子は家を出て好き放題に行動した後、散々な目にあって家に帰ります。しかし家族は彼の帰還を歓迎します。


[Verse 1]
We say good-bye
僕たちはさよならを言う

I turn my back
僕は背を向ける

Run away, run away
逃げるんだ

So predictable
予想はつくよ

Not far from here
ここからそう遠くない

You see me crack
君はひび割れる僕を見る

Like a bone, like a bone
骨のように

I'm so breakable
僕はとてももろいんだ


[Pre-Chorus]
And I take everything from you
君からすべてを奪い去る

But you'll take anything
でも君はなんでも取っていく

Won't you
君はどうだい


[Chorus]
Run away, run away
逃げるんだ

Like a prodigal
放蕩者のように

Don't you wait for me[×2]
僕を待たないで

So ashamed, so ashamed
とても恥ずかしいよ

But I need you so
でも君が必要なんだ

And you wait for me[×2]
君は僕を待っている


[Verse 2]
I'm on the road
道の上に立っている

To who knows where
誰も行ったことのないところに行くために

Look ahead, not behind
前を向く 後ろは見ない

I keep saying
話し続ける

There's no place to go
行くべき場所はない

Where you're not there
君はそこにいない

On your rope, I hold tight
君のロープを しっかりと握る

But it's freeing
でもそれが自由だ


[Pre-Chorus]
And I take everything from you
君からすべてを奪い去る

But you'll take anything
でも君はなんでも取っていく

Won't you
君はどうだい


[Chorus]
Run away, run away
逃げるんだ

Like a prodigal
放蕩者のように

Don't you wait for me[×2]
僕を待たないで

So ashamed, so ashamed
とても恥ずかしいよ

But I need you so
でも君が必要なんだ

And you wait for me[×2]
君は僕を待っている


[Verse 3]
Everybody wants to be right
みんな正しくありたいと望んでいる

But only if it's not day light
でももし陽の光がなかったら

I keep trying to find my way back
僕は自分が歩んできた道を戻るよ

My way back
自分が歩んできた道を


[Chorus]
Run away, run away
逃げるんだ

Like a prodigal
放蕩者のように

Don't you wait for me[×2]
僕を待たないで

So ashamed, so ashamed
とても恥ずかしいよ

But I need you so
でも君が必要なんだ

And you wait for me[×2]
君は僕を待っている


[Outro]
Run away[×3]
逃げるんだ

From you[×3]
君から

predictable : 予測できる、意外性のない
prodigal : 放蕩者、放蕩息子