【和訳】Post Malone & Swae Lee – Sunflower












 「Sunflower」は映画「スパイダーマン: スパイダーバース」(原題 : Spider-Man: Into the Spider-Verse)のサウンドトラックに収録されています。タイトルにもある「Sunflower」は他の植物が枯れてしまうような環境要因に直面してもその美しさを保つことから忠義と長寿の象徴とされています。


[Verse 1: Swae Lee]
Needless to say, I keep her in check
言うまでもない 彼女を阻止するよ

She was all bad-bad, nevertheless (Yeah)
全部彼女が悪かった  それでも

Callin' it quits now, baby, I'm a wreck (Wreck)
今はそれで終わりにした  俺は打ちひしがれている

Crash at my place, baby, you're a wreck (Wreck)
君は俺の家に転がり込んで  途方に暮れている

Needless to say, I'm keeping her in check
言うまでもない 彼女を阻止するよ

She was all bad-bad, nevertheless
全部彼女が悪かった  それでも

Callin' it quits now, baby, I'm a wreck
今はそれで終わりにした  俺は打ちひしがれている

Crash at my place, baby, you're a wreck
君は俺の家に転がり込んで  途方に暮れている

Thinkin' in a bad way, losin' your grip
危険な状態で考えている  君は思考がおぼつかない

Screamin' at my face, baby, don't trip
俺に向かって叫んでいる 落ち着け

Someone took a big L, don't know how that felt
誰かがビッグ・ルの命を奪った どう感じたかは分からない

Lookin' at you sideways, party on tilt
君を横目に見ながら パーティーでドキドキしている

Ooh-ooh, some things you just can't refuse
君が拒否できないいくつかのこと

She wanna ride like a cruise and I'm not tryna lose
彼女はクルーズするかのように乗りたいらしい 俺も見失うつもりはないけど 


[Chorus: Swae Lee]
Then you're left in the dust unless I stuck by ya
俺が支えないと 君はやられてしまう

You're a sunflower, I think your love would be too much
君はヒマワリだ 君の愛は手に余るよ

Or you'll be left in the dust, unless I stuck by ya
俺が支えないと 君はやられてしまう

You're the sunflower, you're the sunflower
君はヒマワリだ


[Verse 2: Post Malone]
Every time I'm leavin' on ya (Ooh),
君と別れるときはいつも

You don't make it easy, no (No, no)
そう簡単にはさせてくれない

Wish I could be there for ya (Ooh),
君のそばにいられたらいいのに

Give me a reason to go (To, to)
別れる理由をくれよ

Every time I'm walkin' out (Oh),
俺が外出するといつも

I can hear you tellin' me to turn around (Oh, oh)
俺に振り返るように言う声が 聞えてくる

Fightin' for my trust and you won't back down (No)
自分の信頼のために戦っているけど 君は引き下がらない

Even if we gotta risk it all right now, oh (Right now)
たとえ今すぐに危険を冒さないといけないとしても

I know you're scared of the unknown (-Known)
君が未知のものを怖がっているのは分かっている

You don't wanna be alone (Alone)
君は一人になりたくないんだ

I know I always come and go (And go)
俺はいつもやってきてはいなくなる

But it's out of my control
でも自分でコントロールできないんだ


[Chorus: Post Malone]
And you'll be left in the dust, unless I stuck by ya
俺が支えないと 君はやられてしまう

You're a sunflower, I think your love would be too much
君はヒマワリだ 君の愛は手に余るよ

Or you'll be left in the dust, unless I stuck by ya
俺が支えないと 君はやられてしまう

You're the sunflower, you're the sunflower
君はヒマワリだ


keep in check : 食い止める、阻止する
call it quits : 終わりにする
big L : アメリカのラッパー、1999年に銃殺された
on tilt : 感情を抑えきれない