【和訳】Russell Dickerson – Yours









 歌詞にあるボトルに詰まったボートとはボトルシップのことです。Russell Dickerson は彼女に出会う以前の自分をボトルシップに喩え、閉じこもり関係に怯えていたと語っています。


[Verse 1]
I was a boat stuck in a bottle
僕はボトルに詰まったボートの中にいた

That never got the chance to touch the sea
海に触れる機会なんて全くなかった

Just forgot on the shelf
棚に寄りかかって忘れていた

No wind in the sails
帆には風が吹いていない

Going nowhere with no one but me
誰ともどこにも行かなかった

I was one in a hundred billion
僕は千億の中の一人だ

A burned out star in a galaxy
銀河の中で燃え尽きた星だ

Just lost in the sky wondering why
広大な空の中で途方に暮れていた

Everyone else shines out but me
どうして僕だけ輝いていないんだって


[Chorus 1]
But I came to life when I first kissed you
でも君と初めてキスをしたときに生まれ変わったんだ

The best me has his arms around you
最高潮な僕が君を抱きしめている

You make me better than I was before
君のおかげで 見違えるようによくなったよ

Thank God I'm yours
神に感謝するよ 僕は君のモノだ


[Verse 2]
I was a worn out set of shoes
僕は使い古したシューズだった

Wandering the city street
街の通りを歩いていた

Another face in the crowd
群集に違う顔ぶれ

Head looking down
下を向いていた

Lost in the sound of a lonely melody
孤独なメロディーに没頭していた

Empty pockets at a roulette
ポケットは空っぽなのに

Always landing on a lost bet
いつも負けるほうに賭けてしまう

Just live for the spin and hope for the win
ただ変化と勝利を願いながら生きている

Go all in just to lose again
また失うのに全部つぎ込むんだ


[Chorus 2]
But I came to life when I first kissed you
でも君と初めてキスをしたときに生まれ変わったんだ

The best me has his arms around you
最高潮な僕が君を抱きしめている

You make me better than I was before
君のおかげで 見違えるようによくなったよ

Thank God I'm yours
神に感謝するよ 僕は君のモノだ

The worst me is just a long gone memory
最悪な時の僕は もう忘れたよ

You put a new heartbeat inside of me
君が僕に新しい鼓動を打ち込んでくれたのさ

You make me better than I was before
君のおかげで 見違えるようによくなったよ

Thank God I'm yours
神に感謝するよ 僕は君のモノだ


[Bridge]
I was a boat stuck in a bottle
僕はボトルに詰まったボートの中にいた

That never got the chance to touch the sea
海に触れる機会なんて全くなかった


[Chorus 2]
But I came to life when I first kissed you
でも君と初めてキスをしたときに生まれ変わったんだ

The best me has his arms around you
最高潮な僕が君を抱きしめている

You make me better than I was before
君のおかげで 見違えるようによくなったよ

Thank God I'm yours
神に感謝するよ 僕は君のモノだ

The worst me is just a long gone memory
最悪な時の僕は もう忘れたよ

You put a new heartbeat inside of me
君が僕に新しい鼓動を打ち込んでくれたのさ

You make me better than I was before
君のおかげで 見違えるようによくなったよ

Thank God I'm yours[×4]
神に感謝するよ 僕は君のモノだ