【和訳】Thom Yorke – Suspirium










 「Suspirium」は、2018年のホラー映画「Suspiria」のために Thom Yorke が書き下ろしたサウンドトラックからの一曲です。Thom は存在のジレンマについて歌います。私たちの生活の中で遭遇する選択を通じて、 彼は、私たちが痛みと喜びのサイクルにどのように押し込まれているかについて歌い続けます。


[Verse 1]
This is a waltz thinking about our bodies
これは僕たちの身体について考えるワルツなんだ

What they mean for our salvation
それは僕たちにとっての救済

With only the clothes that we stand up in
服だけを着て 僕たちは出席した

Just the ground on which we stand
ただ先を見据えている

Is the darkness ours to take?
暗闇は僕たちのものを奪っていくのかな?

Bathed in lightness, bathed in heat
明るさと熱に浸っている


[Verse 2]
All is well, as long as we keep spinning
何もかも大丈夫だ 僕たちが回っている限り

Here and now, dancing behind a wall
今ここで  壁を背にして踊っている

When the old songs and laughter we do
古い曲を演奏しながら笑う時

Are forgiven always and never been true
いつも許されて 真実にたどりつくことはない


[Verse 3]
When I arrive, will you come and find me?
僕が到着したら 迎えに来てくれるかな?

Or in a crowd, be one of them?
それとも僕は集団に埋もれて見つからないのかな?

Wore the wrong sign back beside her
彼女の後ろに間違ったサインをつけてしまった

Know tomorrow's at peace
明日は平穏だ