【和訳】Anne-Marie – Perfect To Me










 「Perfect To Me」は Anne-Marie のデビューアルバム「Speak Your Mind」に収録されている「Perfect」のリワークバージョンです。前よりも少しシンセサウンドが増えた感じがします。


[Chorus]
Don't feel like putting makeup on my cheeks
頬にチークをつける気分じゃない

Do what I wanna
したいことをするの

Love every single part of my body
自分の身体のあらゆる部分を愛しているわ

Top to the bottom
頭からつま先まで

I'm not a supermodel from a magazine, mmm-mmm
私は雑誌のスーパーモデルじゃない

I'm okay with not being perfect
完璧じゃなくてもいいの

'Cause that's perfect to me[×3]
私にとってはそれが完璧だから


[Verse 1]
No matter where I go, everybody stares at me
私がどこに行っても みんなが見てくる

Not into fancy clothes, I'm rocking baggy jeans
派手な服を着ていない だぼだぼのジーンズを履いている

Getting too close for comfort, but comfort is what I need
ちょっと快適すぎるけど 私が必要としているのは快適さなの

So I eat my body weight in chocolate and ice cream
だからチョコレートやアイスクリームを食べて体重を増やす

Maybe I bite my nails and don't think before I speak
きっと爪を噛んだり 思ってもないことをしゃべってしまうかもしれない

Don't fit in any crowd, don't ever get much sleep
群集に紛れないし そんなに長く眠ることもない
 
I wish my legs were bigger, bigger than New York City
足が大きくなってほしかった ニューヨークよりも大きくね

And I'll love who I want to love, 'cause this love is gender-free
私は愛したい人を愛するの だって愛に性別は関係ないから


[Chorus]
Don't feel like putting makeup on my cheeks
頬にチークをつける気分じゃない

Do what I wanna
したいことをするの

Love every single part of my body
自分の身体のあらゆる部分を愛しているわ

Top to the bottom
頭からつま先まで

I'm not a supermodel from a magazine, mmm-mmm
私は雑誌のスーパーモデルじゃない

I'm okay with not being perfect
完璧じゃなくてもいいの

'Cause that's perfect to me[×3]
私にとってはそれが完璧だから


[Verse 2]
Sometimes I wake up late and don't even brush my teeth (Ugh)
たまに遅くに起きて 歯を磨かないことだってある

Just wanna stuff my face with leftover mac and cheese
残ったチーズバーガーを腹いっぱい食べたいの

You know I get depressed, are you impressed with my honesty?
私が落ち込んでいるの知っているでしょ 私の誠実さに感動したかしら?

So I wear what I wanna 'cause I'm cool with what's underneath (Mmm)
だから私は着たいものを着るの だって下に着てるものはクールだから

I wanna kiss someone that I'll never see again
もう二度と会えない人とキスをしたいの

I wanna go somewhere and go there with all my friends
友達全員とどこかに行きたい

I wanna take my family to go and see Eminem
家族を連れてエミネムに会い行きたい

'Cause my sister's been in love with him since like we were 10
私の妹はまるで10歳の子供のように彼に恋をしているから


[Chorus]
Don't feel like putting makeup on my cheeks
頬にチークをつける気分じゃない

Do what I wanna
したいことをするの

Love every single part of my body
自分の身体のあらゆる部分を愛しているわ

Top to the bottom
頭からつま先まで

I'm not a supermodel from a magazine, mmm-mmm
私は雑誌のスーパーモデルじゃない

I'm okay with not being perfect
完璧じゃなくてもいいの

'Cause that's perfect to me[×3]
私にとってはそれが完璧だから

That's perfect to me
私にとってはそれが完璧だから

'Cause that's perfect to me
私にとってはそれが完璧だから


stuff my face : ガツガツと食べる