【和訳】​familypet – 4AM











 「4AM」は familypet によるローファイサウンドを基調としたトラップです。歌詞にはエモラップに頻出する首を絞めるロープ、「セーラームーン」や「PS2」といったナードなワードが出てきます。


[Verse 1]
It's 4am
午前4時

And I'm alone again
俺はまた一人

And, where have you been?
君はどこにいたんだ?

Where have you been?
君はどこにいたんだ?

Gave it up again because you always win
また諦めたよ 君はいつも勝つから

Feel so insecure, the way we're leaving it
とても不安を感じるよ 俺たちのやり方に

Break me down again to get you high
君をハイにするために 俺はまた傷つくんだ

Bring me closer just to say goodbye
サヨナラを言うために近寄らせてくれ


[Chorus]
I think it's time breathing and
一息つく時間だと思うんだ

I call it truce
俺はそれを休戦って呼んでる

Meet me halfway, neck tied tightly
途中で俺と出会って 首元をしっかりと結ぶ

By the noose
しめ縄で


[Verse 2]
All of these memories hide,
記憶はすべて隠れる

Wait 'til I lay my head down and then they come alive
俺が頭をさげて 奴らが元気づくまで待っている

Wrestle myself through the night,
夜通し自分自身と戦う

Wonder whose arms are holding you tight
誰が君を抱きしめているか気になるよ

Wanna be back in your bed watching Sailor Moon,
君のベッドに戻って セーラームーンを見たいな

Playing PS2 all afternoon
午後はずっとPS2をするんだ

Where I wanna be, it's true, all I wanna see is you
俺がいたいのは 本当さ 俺が見たいのは君だけ

All I wanna be is you,
俺が欲しいのは君だけ

And I don't wanna die knowing that you'll be alive
君が生きているって知りながら死にたくないよ

Knowing that you'll be alright with some other guy,
君が他の男と上手くやっているのを知りながら

Maybe this rope's tied too tight
きっとロープはきつすぎる


[×2]
[Chorus]
I think it's time breathing and
一息つく時間だと思うんだ

I call it truce
俺はそれを休戦って呼んでる

Meet me halfway, neck tied tightly
途中で俺と出会って 首元をしっかりと結ぶ

By the noose
しめ縄で