【和訳】Sabrina Claudio – Unravel Me










 「Unravel Me」は Sabrina Claudio のアルバム「About Time」の5番目に収録されています。彼女はパートナーと別れたがっていますが、パートナーの男性は素敵な方で傷つけたくないと思っているので、言い訳を繰り返します。


[Verse 1]
It's something in the sun or the air
それは太陽か空気の中にある何か

It's making me want to run away from here
それが私をここから逃げ出したいという気持ちにさせる

I know that you want me to stay with you, but no
ここにいてほしいとあなたが望んでいるのはわかっている でも

So I'll keep on making excuses about the sun, the earth, the rays
だから私は太陽や地球 光を言い訳にし続けるの


[Pre-Chorus 1]
Our days are numbered
私たちの日々は管理されている

Wired, and I'm tired of it
繋がれていることに 私は疲れたの

I know you're trying, but you'll never unravel me
分かっている あなたが頑張っても私のことを理解できない


[Chorus]
Unravel me, unravel[×2]
私のことを解明して


[Verse 2]
It's something about the season that we're in
私たちが過ごしてきた季節についてのこと

(We're in, we're in, we're in, we're in)
私たちが過ごしてきた

That's making me think that we're not supposed to do this
それが私たちはこうなるはずじゃなかって私に思わせるの

I know that you're trying to understand, but you can't
分かっている あなたが理解しようと思っても理解できないって

'Cause I keep on making excuses about the fall, the rise
だって私は言い訳を続けてしまうから


[Pre-Chorus 2]
And how my mind is ruptured
どうして私の心は破裂してしまったの

Wired, and I'm tired of it
繋がれていることに 私は疲れたの

I know you're trying, but you'll never unravel me
分かっている あなたが頑張っても私のことを理解できない


[Chorus]
Unravel me, unravel[×4]
私のことを解明して


[Outro]
Unravel
解明して

Unravel me, unravel[×3]
私のことを解明して