【和訳】TRAU CHOI - SHADE










 「SHADE」はマサチューセッツ発のバンド TRAU CHOI のアルバム「TRAU CHOI」の2番目に収録されています。テンポがコロコロと変化し、起伏に富んだ曲構成になっています。






[Chorus]
Well there's a color I've never seen
ああ 俺が見たことのない色がある

Beyond the soil and the trees
田園と木々を越えて

Dispersed a side of me
俺のそばから消えてなくなる

Shades of black and gray
黒と灰色の影


You know I hate to break it to you
俺は言いたくないんだ 分かってるだろ

So I'll keep it short and sweet
だから俺は短く簡潔にまとめるよ

Your existence is meaningless
君の存在は無意味だ

I'm falling out, I'm falling out again
俺はまた仲違いをしていく


[Verse 1]
And it's true
本当さ

You don't care what I do
君は俺のすることなんかどうでもいいんだ

Much less how I feel
まして俺の気持ちなんかも考えていない

So I stay, away
だから俺は遠くにいくよ

Like I can anyway[×2]
どんな手を使ってもね


Take the things you've grown to love
君が愛するようになったものを奪って

And throw'em all away, away
すべて投げ捨てるよ


[Chorus]
Well there's a color I've never seen
ああ 俺が見たことのない色がある

Beyond the soil and the trees
田園と木々を越えて

Dispersed a side of me
俺のそばから消えてなくなる

Shades of black and gray
黒と灰色の影


You know I hate to break it to you
俺は言いたくないんだ 分かってるだろ

So I'll keep it short and sweet
だから俺は短く簡潔にまとめるよ

Your existence is meaningless
君の存在は無意味だ

I'm falling out, I'm falling out again
俺はまた仲違いをしていく


[×2]
[Outro]
Your chest is filled with ghosts
君の胸のなかはの亡霊で満たされている

It's haunted in your bones
それは君の骸に染み付いている

Memories of home
家の記憶