【和訳】Unknown Brain - Why Do I? (feat. Bri Tolani)












 覆面エレクトロデュオの Unknown Brain と NY を拠点に活動している女性シンガー Bri Tolani がコラボした「Why Do I?」は、矛盾した心情を歌ったラブソングになっています。


[Verse 1]
Messing with my head again
また頭がこんがらがっている

You had your heart set on me
あなたのことが気になるの

But these feels they come and go
でもこの気持ちはやってきては 消えていく

And they come so easily
簡単にやってくる

Tell me what it is
それが何か教えてよ

About you that I can't forget
忘れることのできない あなたについて

But you're breaking down my walls again
でもあなたはまた私の壁を壊すの

Just to set me free
私を自由にしてくれる


[×2]
[Chorus]
Why do I, baby, why do I
どうして私は

Love the way you are when always leave me
あなたがいなくなると 好きになってしまうの

Why do I, baby, why do I
どうして私は

Love the touch but never love the feeling
感触は好きだけど この気持ちを好きになることはないの


[Verse 2]
Staying up when I go out
私が外出するときに起きている

You gotta know I'm all yours
あなたは知るべきよ 私があなたのモノだって

But when I say what's that about
でも私がそのことを言うと

You start slurring your words
あなたはごまかそうとする

Tell me why you have to seem so
どうしてあなたはそうするの

Distant when I'm holding you
私が抱きしめると 遠くに行ってしまう

Your fingertips are drifting away
あなたの指先が漂っている

Ends up can love how it hurts
行きつく先は 傷つけても愛するだけになる


[×2]
[Chorus]
Why do I, baby, why do I
どうして私は

Love the way you are when always leave me
あなたがいなくなると 好きになってしまうの

Why do I, baby, why do I
どうして私は

Love the touch but never love the feeling
感触は好きだけど この気持ちを好きになることはないの

[Bridge]
Why do I, baby, why do I[×3]
どうして私は

Love the touch but never love the feeling
感触は好きだけど この気持ちを好きになることはないの