【和訳】XYLØ – L.A. Love Song











 カリフォルニアを拠点に活動する音楽デュオ XYLØ がリリースした「L.A. Love Song」は、オスカーワイルドの詩を引用しながら生きる意味を問うチルアウトです。サウンドクラウドから無料でダウンロードできます。


[Verse 1]
Ice cold, heart is like a cool box
冷たい氷 心はまるでクールボックス

So grab another lite beer, baby
だから低アルコールのビールをつかんで

Inhale, breathing's getting harder
吸い込んで 呼吸が苦しくなる

OD on you again
またあなたにオーバードーズするの

Late night, sun is getting higher
深夜 太陽が高くに昇っている

Red, white, I'm feelin' blue, baby
赤 白 私の気分はブルー

Bloodshot, head's a little lighter
充血した目 頭は少し軽くなった

OD on you again
またあなたにオーバードーズするの


[Pre-Chorus]
We're all livin' in the gutter
私たちはスラムに住んでいる

Some of us are lookin' at the stars
私たちの内の数人が星を見ている

Live fast, leave a pretty body
好き放題に生きて 可愛らしい身体を残して

Lay it next to me
私の隣にきて


[×2]
[Chorus]
I wanna know, I wanna know
知りたいの

If this life will be the death of me, baby
もしこの人生が私の死になるのなら

Know, I gotta know, is this love?
知らないといけない これは愛なの?


[Verse 2]
Tongue-tied, speakin' so softly
舌足らずで ゆっくりと話しかける

Come a little closer to me
少しだけ近づいてきて

Late night in the back of the taxi
夜遅く タクシーの後ろで

I think that I love you
思っている あなたを愛しているって

Nothing like the sun in California
カリフォルニアのような日差しが照るところはない

It burns through the skin and
それは肌を焼く

Deep breath, you know I tried to warn you
深呼吸 私にあなたに警告しようとした

OD on me again
また私にオーバードーズするのね


[Pre-Chorus]
We're all looking at the gutter
私たちはスラムに住んでいる

But some of us are livin' with the stars
でも私たちの内の数人が星を見ている

Live fast, leave a pretty body
好き放題に生きて 可愛らしい身体を残して

I'll lay it next to you
私はあなたの隣で寝るの


[×2]
[Chorus]
I wanna know, I wanna know
知りたいの

If this life will be the death of me, baby
もしこの人生が私の死になるのなら

Know, I gotta know, is this love?
知らないといけない これは愛なの?


Is this love?
これは愛なの?


[Bridge]
Are you alive or are you just livin'?
あなたは生きているの それともただ生活しているの?

Cause some of us are lookin' at the stars
私たちの内の数人が星を見ているから

Are you alive or are you just livin'?
あなたは生きているの それともただ生活しているの?

Layin' next to me
私の隣で横になって


[×2]
[Chorus]
I wanna know, I wanna know
知りたいの

If this life will be the death of me, baby
もしこの人生が私の死になるのなら

Know, I gotta know, is this love?
知らないといけない これは愛なの?


Is this love?[×2]
これは愛なの?

gutter : 貧民街