【和訳】Chris Brown – No Exit










 「No Exit」で Chris Brown は彼女とは遊びではなく真剣に付き合っており、彼女のもとから離れることはないと語っています。彼は以前のように遊んでばかりの「古い」自分から変わりました。


[Verse 1]
It gets hard tryna see through all this revenue, baby
収入を全部把握するのは大変だよ

If you had it all, what would you do with it? (With it)
もし君が全部持ってたら 何をするつもり?

You know I gotta tight grip on you,
俺は君をしっかりとつかんでいないといけないんだ

I ain't ever losing you
君を離さないよ

'Cause you've been down for a long time,
だって君は長い間落ち込んでいたから

There's no other love that I'm gon' find
ここには俺が見つけた愛以外 何もないよ


[Pre-Chorus]
For you, for you
君のためだ

Yeah, so let me make this clear, my love
俺の愛を証明させてくれ

I ain't going nowhere, I ain't going nowhere
俺はどこにも行かない

There really ain't no exit for me[×2]
俺の出口はないんだ

I ain't worried 'bout the next chick
次の彼女のことは心配していない

There really ain't no exit for me
俺の出口はないんだ


[Chorus]
'Cause if I leave with you out the club
だってもし君と一緒にクラブを出たら

The bad girls just don’t do enough
悪い女は満足しないから

Take it all, you got my love
君は俺の愛を独り占めする

I promise, girl, you got my love
約束するよ 君に俺の愛を捧ぐ

Baby, really ain’t no exit
出口なんてない

There really ain’t no exit, for me
そこに俺の逃げる出口なんてない

I ain’t looking for no exit
俺は出口を探さない

There really ain’t no exit for me
そこに俺の逃げる出口なんてない


[Verse 2]
So don't be worried by my ex chick,
だから俺の元カノを心配しないで

I know that you heard them stories (no, stories)
君が奴らから聞いたのは知っている

'Bout all them games we use to play,
俺たちが以前した遊びを全部

But that ain't me now, I'm different, babe
でもそれは今の俺じゃない 俺は変わったよ

All around the world in one day,
ある日 世界中で

So many different girls be on me
多くの女の子が俺の上にいる

You know them bright lights be on me
君は知っているだろ 俺を照らす光を

But you're the one for me, let's be honest
でも君は特別だ 正直になるよ


[Pre-Chorus]
For you, for you
君のためだ

Yeah, so let me make this clear, my love
俺の愛を証明させてくれ

I ain't going nowhere, I ain't going nowhere
俺はどこにも行かない

There really ain't no exit for me[×2]
俺の出口はないんだ

I ain't worried 'bout the next chick
次の彼女のことは心配していない

There really ain't no exit for me
俺の出口はないんだ


[Chorus]
'Cause if I leave with you out the club
だってもし君と一緒にクラブを出たら

The bad girls just don’t do enough
悪い女は満足しないから

Take it all, you got my love
君は俺の愛を独り占めする

I promise, girl, you got my love
約束するよ 君に俺の愛を捧ぐ

Baby, really ain’t no exit
出口なんてない

There really ain’t no exit, for me
そこに俺の逃げる出口なんてない

I ain’t looking for no exit
俺は出口を探さない

There really ain’t no exit for me
そこに俺の逃げる出口なんてない


[Bridge]
If you ride, I'ma ride with you (yeah)
もし君が支えてくれるなら 俺も支えるよ

I don't wanna go nowhere, I don't wanna go, no
どこにも行きたくないよ

I'ma make it up, baby, now, I'ma make it up to you now
君と仲直りするよ

Make it up, baby, oh woah, ooh
埋め合わせはちゃんとするよ


[Chorus]
'Cause if I leave with you out the club
だってもし君と一緒にクラブを出たら

The bad girls just don’t do enough
悪い女は満足しないから

Take it all, you got my love
君は俺の愛を独り占めする

I promise, girl, you got my love
約束するよ 君に俺の愛を捧ぐ

Baby, really ain’t no exit
出口なんてない

There really ain’t no exit, for me
そこに俺の逃げる出口なんてない

I ain’t looking for no exit
俺は出口を探さない

There really ain’t no exit for me
そこに俺の逃げる出口なんてない