【和訳】Drake – Trust Issues














 「Trust Issues」は Drakeのアルバム「Take Care」に収録される予定だった曲の一つです。DJ Khaled の「I'm on One」と  DJ Screw の「Call Up On Drank」がサンプリングされています。


[Intro]
Call up on drank and let's, let's call up
リーンを注文する 電話で呼ぼうか


[Bridge]
All I care about is money and the city that I'm from
俺が気に掛けているのは金と 俺の故郷だ

I'ma sip until I feel it, I'ma smoke it 'til it's done
感じるまでリーンをすすって なくなるまでハッパを吸う

And I don't really give a fuck and my excuse is that I'm young
俺は気にしない 若いから大目に見てくれ

And I'm only getting older, somebody should've told you
俺は歳を取っていくだけ 誰かが君に言っておくべきだったな

I'm on one, fuck it, I'm on one
俺は特別なんだ 俺は特別さ

I said I'm on one, fuck it, I'm on one, a strong one
俺は特別だって言ったよな 俺は強いんだよ

Two white cups and I got that drink
白いカップを二つ 俺は飲む

It could be purple, it could be pink
それは紫かピンクだったな

Depending on how you mix that shit
君の混ぜ方次第で変わるんだ

Money to be got, and I'mma get that shit
得られる金を 俺は手に入れる

Cause I'm on one, I said fuck it I'm on one
だって俺は特別だから 言っただろ 俺は特別なんだ


[Verse 1]
You know what I'm sipping,
君は知っている 俺が飲んでいるものを

I'll teach you how to mix it
君に混ぜ方を教えてあげるよ

But you're the only one
でも君は特別だから

Cause I don't trust these bitches
だって俺はこのビッチどもを信用していないから

I don't trust these bitches,
俺はこのビッチどもを信用していない

They might catch me slipping
奴らは俺の隙を窺っている

So, you're the only one
だから君は特別なんだ

Cause I don't trust these bitches
だって俺はこのビッチどもを信用していないから

They might catch me slipping
奴らは俺の隙を窺っている

And put in something different
違うものを入れようとしている

So you're the only one
だから君は特別なんだ

Cause I don't trust these bitches
だって俺はこのビッチどもを信用していないから

I don't trust these bitches,
俺はこのビッチどもを信用していない

They might catch me slipping
奴らは俺の隙を窺っている

So you're the only one
だから君は特別なんだ


[Hook]
Oh oh, trust issues[×3]
信用問題なんだ


[Interlude]
Let's call up on drank and let's all get wasted
リーンを注文して 酔っぱらおう

On drank and let's all get faded
リーンでハイになろう


[Verse 2]
Drizzy Drake, check me out
ドリージードレイク 俺を見てくれ

Coming live from the mothafuckin' North Side
ノースサイドが俺の生き様さ

Kick game, run game, run it real good
ゲームを開始して 実行する  いい気分さ

But never ever have my bitches sitting courtside
でも俺のビッチどもが裁判所に来ることはない

Same nigga that you knew way back when
君が昔のことを知っている奴に対して

You acting like it's somebody you don't know
君は他人のようにふるまうんだ

Tell me, how the fuck we supposed to stay friends
教えてくれ 俺たちが友人でいる方法を

When you got a bunch of feelings that you don't show?
君が言い表しようのない感情の束に襲われたとき

I could tell, I could tell, I could tell
分かっているよ

Certain people don't like me no more
アイツらはこれ以上俺のことを好きになることがないって

New shit don't excite me no more
新しいものは俺を刺激しない

Guess that they don't really make them like me no more
きっと奴らはこれ以上俺みたいになることはないんだ

You can look me in my eyes and see I ain't myself
君は俺の目に映っている俺が見えるんだろ 自分自身は見えないんだ

Cause if y'all what I created then I hate myself
だってもし俺が君たちのために作っても 自分自身を嫌ってしまうから

But still, let them girls in and tell 'em all
でもまだ 女の子たちの声を聞かせてくれないか

Leave their cell phones on the table where we see them
俺たちが見ているテーブルの上に ケータイを置きっぱなしにする

I'm all day with it man, a.m. to the p.m
俺は一日中ずっと一緒さ

Niggas hating, I just wish that they would say it when they see him
仲間は嫌う 願わくば あいつらが彼を見る時に言ってほしい


[Bridge]
That's that shit that drives me crazy
それが俺を夢中にさせる

And that's all I've been getting lately
それは最近俺が手に入れたものだ

And it's probably why I'm scared to put the time in
きっと俺は時間を置くのが怖いんだ

Women want to fuck like they're me and I'm 'em
女性は俺とヤりたがる

Looking for some things and I think that I can find 'em in you, in you
探しているんだ 俺は君の中に自分を見つけられるよ


[Hook]
Oh oh, trust issues[×3]信用問題なんだ


[Outro]
Let's call up on drank and let's all get wasted
リーンを注文して 酔っぱらおう

On drank and let's all get faded
リーンでハイになろう

Call up on drank and let's...
リーンを注文して

Let's call up on drank and, uh
リーンを注文しようか