【和訳】Mia Wray – Where I Stand













 「Where I Stand」はアメリカの映画「Midnight Sun」のサウンドトラックに収録されています。映画でこの曲が流れた後に Katie が Charlie と一緒に帆走し、残りの瞬間を彼と一緒に過ごす場面が続きます。


[Chorus]
I have seen a thousand things
私はたくさんのモノを見てきた

A thousand minds and what they bring
様々な考えがもたらすものを

To this world and to this home
この世界に この家に

But where I stand, well, I don't know
でも私がいる場所は ええ 分からないの


[Verse 1]
I'm an open book, I'll tell you everything I know
私は何も隠さない 知っていることは全部あなたに教えるわ

To the darkest corners of my mind
私の心の隅の暗い部分まで

My kingdom is wide
私の王国は広いの

So wide-eyed I can't track the time between the spaces of my mind
だから私は驚いて 自分の心の隙間に夢中になって時間を忘れてしまった


[Chorus]
'Cause I have seen a thousand things
私はたくさんのモノを見てきたから

A thousand minds and what they bring
様々な考えがもたらすものを

To this world and to this home
この世界に この家に

But where I stand, well, I don't know
でも私がいる場所は ええ 分からないの


[Verse 2]
I have little trouble walking
歩くのは少し辛いわ

In directions I don't know of
私の知らない方向へ

And I'm walking and I'm walking blind
私は歩いていく 目が見えないまま歩いていく


[Chorus]
'Cause I have seen a thousand things
私はたくさんのモノを見てきたから

A thousand minds and what they bring
様々な考えがもたらすものを

To this world and to this home
この世界に この家に

But where I stand, well, I don't know
でも私がいる場所は ええ 分からないの

And people come and people go,
人々はやってきてはいなくなる

People I will never know
私は彼らを知ることはない

But if I did and if I could,
もし私が知ることができたなら

I'd wonder when and where they stood
彼らがいつどこに立っていたか疑問に思うのでしょうね


[Chorus]
'Cause I have seen a thousand things
私はたくさんのモノを見てきたから

A thousand minds and what they bring
様々な考えがもたらすものを

To this world and to this home
この世界に この家に

But where I stand, well, I don't know
でも私がいる場所は ええ 分からないの