【和訳】Streex - Walking Dead











 「Walking Dead」は遅くまでパーティをやり続け、夜が明けたときには陽の光をあびてふらふらになった様子がゾンビに似ていることを言っています。この曲の正式な歌詞は和訳当時は公開されておらず、口述を書きとったものなので間違っているところもあるかもしれません。


I met the skirt let the party one night
女の子に会ったから 一夜だけのパーティーをしようか

We were drunk and feeling so high
俺たちは酔ってハイになっていた

Lean down and name at the sky
しゃがみこんで 空に名前をつける

Talking the bad
悪いことだって話した

All the shits from a wise
知恵を振り絞ってくだらないことを思いつく

We were dancing and talking for hours
数時間も踊って話していた

We heard the song and said it was ours
曲が聞えたら これは俺たちの曲だって言ったりもした

Normally on the force
普通は警察に捕まっている
(force は警察のスラング)

Been the weakly yeah she never called
弱いんだ 彼女は連絡してこない

Don't know what's the fucking rainy more
これ以上雨がふるかどうかは分からない


What she is never coming
彼女はやってこない

Must be cheating on me
きっと俺をだましているに違いない

I just need to get some brace
俺には支えが必要なんだ

I need for trying
試す必要がある

She keeps running for me
彼女は俺から逃げ続ける

I keep treaty all way
俺はずっと約束を守っている

I'm just hate all myself
俺はただ自分を嫌悪している


She said it's over
彼女はもう終わりだって言った

But she is still coming over
でも未だにやってくるんだ

Backward and forward
前後に揺れながら

We keep on getting closer
俺たちは近づく

She just wants me to be dead
彼女は俺に死んでほしいんだ

I keep thinking it in my head
頭の中で考えている

Never sober
酔いが醒めることはない

This stories never over
この物語は終わらない


Do you remember these days in LA ?
LA での日々を覚えている?

Eating junk food and play video games
ジャンクフードを食べてビデオゲームをしていた

Never where what to go what to say
行くべき場所も 言うべきこともない

Don't care we always run late
いつも遅刻していても気にしない

Excuse me go everyday
ごめんな 俺は毎日進んでいく

So we gets move more
だから俺たちはもっと進むんだ

Stay up late every night
毎晩遅くまで起きている

So we can glad it more
だからもっと喜ばせられるんだ

Do you remember the girl who she was (who she was)
彼女がどんな女の子だったか覚えている?

I've never been the sick before
病気になったことはないよ


What she is never coming
彼女はやってこない

Must be cheating on me
きっと俺をだましているに違いない

I just need to get some brace
俺には支えが必要なんだ

I need for trying
試す必要がある

She keeps running for me
彼女は俺から逃げ続ける

I keep treaty all way
俺はずっと約束を守っている

I'm just hate all myself
俺はただ自分を嫌悪している


She said it's over
彼女はもう終わりだって言った

But she is still coming over
でも未だにやってくるんだ

Backward and forward
前後に揺れながら

We keep on getting closer
俺たちは近づく

She just wants me to be dead
彼女は俺に死んでほしいんだ

I keep thinking it in my head
頭の中で考えている

Never sober
酔いが醒めることはない

This stories never over
この物語は終わらない


Now I'm calling on my friends
今友達を呼んでいる

But my phone is almost dead
でもケータイはほとんど電池がない

So I go into a bar
だからバーに行く

Get some Jack in on short glass
小さいグラスにジャックダニエルを入れる
(テネシーウイスキーの一種)

One two three there is a mass
1,2,3 で混乱していく

Four five six I get undressed
4,5,6 で着ているものを脱ぐ

So I walk outside and stumble
だから外にでて躓く

Like a zombie walking dead
まるでゾンビのように


She said it's over
彼女はもう終わりだって言った

But she is still coming over
でも未だにやってくるんだ

Backward and forward
前後に揺れながら

We keep on getting closer
俺たちは近づく

She just wants me to be dead
彼女は俺に死んでほしいんだ

I keep thinking it in my head
頭の中で考えている

Never sober
酔いが醒めることはない

This stories never over...
この物語は終わらない

This stories never over over over
この物語は終わらない