【和訳】The 1975 – I Always Wanna Die (Sometimes)










 「I Always Wanna Die (Sometimes)」はインターネット時代である2018年の概略を記述したアルバムのエンディングです。日本版のアルバムにはボーナストラックが収録されているのでこの曲がラストではありません。


[Verse 1]
I bet you thought your life would change
きっと君は自分の人生は変わると思っていた

But you're sat on a train again
でも君はまた電車に座っていた

Your memories are sceneries for things you said
君の思い出は 君がこれまで言ってきたことに対する景色なんだ
 
But never really meant
でもそういう意味じゃなかった

You build it to a high to say goodbye
君はさよならを言うために高くまで積み上げていく

Because you're not the same as them
君は他の奴らとは違うから

But your death it won't happen to you
君の死は 君にまで影響は及ばない

It happens to your family and your friends
君の家族と友人に影響が及ぶ

I pretend
俺は嘯く


[Chorus]
And I always wanna die, sometimes
俺はいつも死にたくなる 時々

I always wanna die, sometimes
俺はいつも死にたくなる 時々


[Verse 2]
You win, you lose, you sing the blues
君は勝利する 敗北する ブルースを歌う

There's no point in buying concrete shoes
コンクリートシューズを買っても意味がない

I'll refuse
俺は拒否する


[Chorus]
And I always wanna die, sometimes
俺はいつも死にたくなる 時々

I always wanna die, sometimes
俺はいつも死にたくなる 時々

I always wanna die
俺はいつも死にたくなる


[Bridge]
Am I me through geography?
俺はその地域の影響を受けているのか?

A face collapsed through entropy
顔のエントロピーが崩壊した

I can hardly speak
俺はほとんど話せない

And when I try it's nothing but a squeak
俺が何もしなくても 軋む音を立てる

On the video
ビデオ上で

Living room for small
小さい奴のためのリビングルーム

If you can't survive; just try
もし生き延びれないなら 挑戦するんだ


[Chorus]
And I always wanna die, sometimes
俺はいつも死にたくなる 時々

I always wanna die
俺はいつも死にたくなる

Always wanna die[×3]
いつも死にたくなる

And I always wanna die
俺はいつも死にたくなる

Always wanna die[×2]
いつも死にたくなる

Always wanna die, sometimes
俺はいつも死にたくなる 時々

Sometimes[×3]
時々

I, sometimes, always wanna die
俺はいつも死にたくなる 時々

Always wanna die[×2]
いつも死にたくなる

Always wanna die, sometimes
いつも死にたくなる 時々