【和訳】TRAU CHOI - CELLAR











 この曲は TRAU CHOI のアルバム「TRAU CHOI」のラストに収録されています。曲のタイトルにもある「CELLAR」とは地下室のことであり、彼が昔住んでいた場所です。






Box wine
ボックスワインを

Alone
一人で

In your bedroom
君の寝室で

You're not fine
君は気分が悪い

Despite you saying so
君はそう言っているのも関わらず

So
そう

I'd call but you're never up
俺は電話するけど君は無視する

I'd call but you're never home
俺が電話しても君は家に帰ってこない

You don't have to go out like this
君は外にでなくてもいいんだ

So take a sip fade away, take a sip fade away
だから一口飲んで 消えていく


Face down
顔を下げて

In the back of your basement
君の地下室の後ろから

You're slipping away
君はいなくなる

Lay still
まだ寝ている

Forget all the pain
痛みを忘れるために

Intoxicated
酔っているんだ


Cause I don't want to lose a friend whose a friend
俺は友達の友達を失いたくないから

That I've had since I was young
俺の若いころからの友人

Young
若いころからの

Brittle bones fraying mind
脆い骨 すり減った心

You're a fragment of who you were, who you used to be, be
君は昔の君の破片

Cause we were young, we would play
だって俺たちは若かったから 遊んだんだ

In those summer suburbs
夏の郊外で

So whisper something that will make you stay
それがまるで君がいるかのように囁くんだ

Take a sip fade away
一口飲んで 消えていく


[×2]
Face down
顔を下げて

In the back of your basement
君の地下室の後ろから

You're slipping away
君はいなくなる

Lay still
まだ寝ている

Forget all the pain
痛みを忘れるために

Intoxicated
酔っているんだ


I've been straining my voice
俺の声を酷使している

Try to save try to mend your wounds
君の傷を治すために

I don't wanna have to lose what I once had
俺は持っているものを失いたくないけど失ってしまう

You say you're fine but it hurts me bad
君は言う 大丈夫だって でもそれが俺を傷つける

It's what I don't know
それは俺が知らないこと

That hurts me the most
それが俺を最も傷つける

It's what I don't know
それは俺が知らないこと

That hurts me the most
それが俺を最も傷つける