【和訳】Twenty One Pilots - Smithereens












 「Smithereens」でボーカルの Tyler Joseph は彼の妻 Jenna Joseph を守るために「slick song」を書くと誓っています。彼は人気が高まってきても妻のための曲を書いており、周囲にセルアウトを意識している思われても気にしません。


[Verse 1]
You know
知っているだろ

I've always been collected, calm and chill
俺はいつも冷静で 落ち着いていた

And you know
知っているだろ

I never look for conflict for the thrill
スリルを求めるために争いに首を突っ込むことはしない

But if I’m feeling
でももし

Someone stepping towards you, can't describe
誰かが君に向かって歩いていたら 説明できない

Just what I'm feeling
この気持ちは


[Chorus]
For you, I’d go
君のために行くよ

Step to a dude much bigger than me
俺よりでかい奴に立ち向かっていく

For you, I know
君のために 分かっている

I would get messed up, weigh 153
俺は滅茶苦茶だ 体重は153ポンド

For you
君のために

I would get beat to smithereens
俺は粉々に砕かれる


[Verse 2]
You know
知っているだろ

I'll be in the corner taking notes
俺はすみでメモを取っているよ

And you know
知っているだろ

I got your six while you're working votes
君が働いている間 俺はずっと背を向けていた

But if I'm feeling
でも俺が感じているなら

Someone stepping towards you, can't describe
誰が君に向かっているのを 説明できない

Just what I'm feeling
俺が感じているものを


[Chorus]
For you, I’d go
君のために行くよ

Step to a dude much bigger than me
俺よりでかい奴に立ち向かっていく

For you, I know
君のために 分かっている

I would get messed up, weigh 153
俺は滅茶苦茶だ 体重は153ポンド

For you
君のために

I would get beat to smithereens
俺は粉々に砕かれる


[Bridge]
(Fight fight fight fight fight)
戦うんだ

(I would get beat to)
打ち負かしてやるよ

You know I had to do one[×2]
知っているだろ 俺はやらないといけなかったんだ

You know I had to do one on the record (for you)
知っているだろ 俺は曲を書かないといけなかったんだ 君のために

You know I had to do one on the record for her like this[×3]
知っているだろ こんな感じに俺は彼女のために曲を書かないといけなかったんだ

You know I had to do one on the record for her
知っているだろ 俺は彼女のために曲を書かないといけなかったんだ


[Refrain]
If I'm feeling
でも俺が感じているなら

Someone stepping towards you, can't describe
誰が君に向かっているのを 説明できない

Just what I'm feeling
俺が感じているものを


[Outro]
For you, I'd go
君のために行くよ

Write a slick song just to show you the world
君に世界を見せるために 巧妙な曲を書くよ

For you, I know
君のために 分かっている

They think it’s messed up to sell out for your girl
奴らはセルアウトするために乱心したと思っている

For you, I’d go
君のために行くよ

Step to a dude much bigger than me
俺よりでかい奴に立ち向かっていく

For you, I know
君のために 分かっている

I would get messed up, weigh 153
俺は滅茶苦茶だ 体重は153ポンド

For you
君のために


smithereens : 粉々