【和訳】ZAYN – There You Are









 「There You Are」は ZAYN の2ndアルバム「Icarus Falls」の3枚目のプロモーションシングルです。この曲で彼は周りに誰もいないときでも彼のためにそこにいた特別な人について語っています。


[Intro]
Only you know me
君だけが俺を知っている

The way you know me
君が俺のことを理解する方法

Only you forgive me
君だけが俺を許してくれる

When I'm sorry
俺が謝るとき


[Verse 1]
Need you when I'm broken
傷付いているときは君が必要なんだ

When I'm fixed
俺が動けないときは

Need you when I'm well
気分がいいときは君が必要なんだ

When I'm sick
俺が病気のときは

Friends that I rely on
俺が頼りにしている友達

Don't come through
来ないでくれ

They run like the river
奴らは川のように流れていく

But not you
でも君は違う


[Pre-Chorus]
Can't see when I'm falling
俺が落ちていくときは見えないだろう

Losing myself
自分を見失った

But then I hear you calling
でもすると君の呼ぶ声が聞える


[Chorus]
There you are[×2]
君はそこにいる

You're there with open arms
君はそこで腕を広げている

There you are[×2]
君はそこにいる

And I run
そして俺は走るんだ


[Verse 2]
Whispers in the background
どこからともなく囁かれる

Behind closed doors
閉じたドアの後ろで

I got myself in a mess
窮地の中で自分のモノを見つけた

And without you I'm in more
君なしで俺は成長していく

Oh, I'm a little drunk now
今俺は少し酔っているんだ

That's why I went to war
だから俺は戦争に行ったんだ

Oh yeah, you are my sober
ああ 君が俺を冷静にしてくれる

When I'm on the floor
俺がフロアにいるとき


[Pre-Chorus]
Can't see when I'm falling
俺が落ちていくときは見えないだろう

Losing myself
自分を見失った

But then I hear you calling
でもすると君の呼ぶ声が聞える


[Chorus]
There you are[×2]
君はそこにいる

You're there with open arms
君はそこで腕を広げている

There you are[×2]
君はそこにいる

And I run
そして俺は走るんだ


[Post-Chorus]
Only you know me
君だけが俺を知っている

The way you know me
君が俺のことを理解する方法

Only you forgive me
君だけが俺を許してくれる

When I'm sorry
俺が謝るとき

Even when I messed it up
たとえ俺が滅茶苦茶なときでさえ

There you are
君はそこにいる


[Bridge]
Need you when I'm hot and when I'm cold
暑かったり寒いときは 君が必要なんだ

Need you when I'm young
若い時は君が必要なんだ

When I'm old
年老いていても

You won't be far
君は遠くに行かない


[Chorus]
There you are[×2]
君はそこにいる

You're there with open arms
君はそこで腕を広げている

There you are[×2]
君はそこにいる

And I run
そして俺は走るんだ


[Post-Chorus]
Only you know me
君だけが俺を知っている

The way you know me
君が俺のことを理解する方法

Only you forgive me
君だけが俺を許してくれる

When I'm sorry
俺が謝るとき

Even when I messed it up
たとえ俺が滅茶苦茶なときでさえ

There you are
君はそこにいる


[Outro]
When you're caught in the crowds
君が群集に紛れた時

When you're up in the clouds
君が雲の中にいるとき

When you're caught in the crowds
君が群集に紛れた時

When you're up in the clouds
君が雲の中にいるとき

There you are
それでも君はそこにいる