【和訳】Alina Baraz feat. Khalid - Floating











 「Floating」で Alina は「Electric」でもコラボしていた Khalid をフィーチャーしています。曲のテーマも以前と似たようなもので、ベッドの上でのカップルの情事を心地よく歌い上げます。


[Chorus: Alina Baraz & Khalid]
2am, and I'm still breathing
午前2時 まだ息をしている

Staring at my thoughts floating up to the ceiling
天井に浮かび上がる私の思考を眺めながら

I'm swimming in everything you said
あなたの言ったあらゆる言葉の中を泳いでいる

I'm thinking 'bout jumping in instead
代わりに飛び込むことを考えてしまっている

I've got you skinny dipping deep inside my head
私の頭の中で 裸になったあなたが泳いでいる
(skinny dipping は水着を着用せずに全裸で泳ぐこと)


[Verse 1: Alina Baraz]
It's in the way you see
それがあなたのモノの見方なのね

You know what I need
私の必要なものは知っているでしょ

It's in the way that you're holding me, bringing me close
そうやってあなたは私を抱きよせるのね

You know that I won't let go
手放さないって知っているでしょ

You've got me on repeat (repeat)
あなたはまた繰り返す

You've got me in a dream (a dream)
私を夢に見る

I let my worries go soon as you come through the door
あなたがドアを開けてやってくると 心配事が吹き飛ぶの

Thinking 'bout what it'd be like to be yours
あなたものになれたときのことを考えてしまう


[Refrain: Both & (Alina Baraz)]
Every time you move
あなたが動くたびに

You’re looking like you’re dancing
踊っているように見える

I think that you could have it
持ってもいいのよ

Everything you do
あなたがすること全部

I want to do it with you
私はあなたと一緒にやりたい

Don't ever want to miss you
寂しくさせないで


[Verse 2: Khalid]
It's in the way you touch me
それが君の触り方なんだね

I don't know much about love
愛についてあまり知らないんだ

But I'll keep on checking my phone to see when you're home
君が家にいるときは いつもケータイをチェックしているよ

Or when you want me to pull up (ah)
君が僕を必要としているとき

We're one in the same
僕たちは同じだ

You got me caught in a daze (oh, no)
君は僕に夢中になっている

I love it when you say my name real slow
君がゆっくりと僕の名前を呼んでくれるのが好きなんだ

All my love is yours
僕の愛はすべて君のものだ


[Chorus: Both & (Khalid)]
I'm swimming in everything you said
あなたの言ったあらゆる言葉の中を泳いでいる

I'm thinking 'bout jumping in instead
代わりに飛び込むことを考えてしまっている

I've got you skinny dipping deep inside my head
私の頭の中で 裸になったあなたが泳いでいる

(Inside my head)
私の頭の中で


[Refrain: Both & (Alina Baraz)]
Every time you move
あなたが動くたびに

You’re looking like you’re dancing (dancing)
踊っているように見える

I think that you could have it (you can)
持ってもいいのよ

Everything you do
あなたがすること全部

I want to do it with you (with you)
私はあなたと一緒にやりたい

Don't ever want to miss you
寂しくさせないで


[Outro: Alina Baraz]
2am, and I'm still breathing
午前2時 まだ息をしている

Staring at my thoughts floating up to the ceiling
天井に浮かび上がる私の思考を眺めながら