【和訳】Ellie Goulding – We Can't Move to This












 「We Can't Move to This」は Ellie Goulding のアルバム「Delirium」の12番目に収録されています。彼女はパートナーと関係が悪くなったことをダンスに喩えて説明しています。


[Verse 1]
Used to roll in perfect motion, easy
完璧な動きで回るの 簡単にね

Lips like Tanqueray
タンカレーのような唇
("Tanqueray"はイギリスで製造されているジンのブランド)

Tropical sunrises, never sleeping
南国の日の出は 沈むことはない

I don't know what changed
何が変わったかも気付かない

All I want to do is feel the rhythm of the night
夜のリズムを感じたいだけなの

You've been running from the dark
暗闇から逃げ続けていた

You can't look me in the eyes
私を見つめることなんてできなくなる

Being called into the heat
熱が呼び起こされる

Even if it's burning me
たとえ燃え盛るような思いを感じても

I just need to dance without you
あなたなしで踊りたいだけなの


[Chorus]
We can't move to this
私たちはこれ以上先には進めない

We can't even talk, boy
会話さえできず

We don't even kiss
キスさえできない

It never works
愛し合うことはない

We can't move to this
私たちはこれ以上先には進めない

We can't even talk, boy
会話さえできず

We don't even kiss
キスさえできない

You're not in love
あなたは愛していないのね

We can't move to this
私たちはこれ以上先には進めない

We can't even talk, boy
会話さえできず

We don't even kiss
キスさえできない

It never works
愛し合うことはない

We can't move to this
私たちはこれ以上先には進めない

We can't even talk, boy
会話さえできず

We don't even kiss
キスさえできない


[Verse 2]
Through the streets and all the places I've been
行ったことのある通りや場所を思い出すと

I can see we never had harmony
私たちは上手くいっていないということが分かった

I won't go even though I'm alone and I know I want out
一人になってもあなたについていかないわ 抜け出したいの

I go up without you bringing me down
がっかりさせるようなあなたは置いていくわ

Such a rush
急ぐのよ

So now I'm staying to dance on my own
私今 一人で踊っているの

On my own
一人で

And all I know is
私が知っているのは


[×2]
[Chorus]
We can't move to this
私たちはこれ以上先には進めない

We can't even talk, boy
会話さえできず

We don't even kiss
キスさえできない

It never works
愛し合うことはない

We can't move to this
私たちはこれ以上先には進めない

We can't even talk, boy
会話さえできず

We don't even kiss
キスさえできない

You're not in love
あなたは愛していないのね


[×4]
[Bridge]
Now I'm giving you up tonight[×2]
今夜 あなたを諦めるわ

And I'm dancing on my own because
一人きりで踊っている だって

We can't move together
私たちは一緒に進めないから


[Chorus]
We can't move to this
私たちはこれ以上先には進めない

We can't even talk, boy
会話さえできず

We don't even kiss
キスさえできない

It never works
愛し合うことはない

We can't move to this
私たちはこれ以上先には進めない

We can't even talk, boy
会話さえできず

We don't even kiss
キスさえできない

And all I know is
全部分かっている

We can't move to this
私たちはこれ以上先には進めない

We can't even talk, boy
会話さえできず

We don't even kiss
キスさえできない

It never works
愛し合うことはない

We can't move to this
私たちはこれ以上先には進めない

We can't even talk, boy
会話さえできず

We don't even kiss
キスさえできない

I'm not in love
私は愛していないの