【和訳】bülow - You & Jennifer










 「You & Jennifer」は bülow のアルバム「Damaged Vol. 2」のサードトラックです。bülow はこの曲で彼氏に浮気されたことを歌っていますが、彼女はすぐに気持ちを切り替えます。


[Verse 1]
Listen, no we don't need to be enemies
聞いて 私たちは敵にならなくていいの

Ain't got tunnel vision
視野は狭くないから

Vision of us in the future with a
私たちの将来のビジョン

White picket fence and eternal decisions
白い囲い柵に永遠の決意

I almost did it, glad that I didn't
ほぼしているも同然だったけれど そうしなかったことをうれしく思う

Space cakes and a Big Mac
スペースケーキとビッグマック
("Space cakes"は生地に大麻が練りこまれたペストリー)

Got my space case but I'm sure that
私は電波だったけれど 確信していたわ

All my friends fake 'cause they told me that
友人は全員偽物 だって私に行っていた

Shit wasn't real, it was all in my head
本当じゃない 私の頭の中にあるものは

I imagined that, false spark
想像して 偽物の閃光を

Saw them hand-in-hand standing outside of a Wal-Mart
彼らがウォルマートの外で手を繋いでいるのを見たよ

Now I'm sitting here wondering, when did this all start?
私はここで座って不思議に思っている それはいつ始まったの?


[×2]
[Chorus]
Fuck you and Jennifer, I know that you're out with her
あなたとジェニファーは最低だわ あなたが彼女と一緒にいたのを知っているんだから

Go pretend that you're just friends
あなたはただ友達のフリをしていた

I'll pretend that I'm not hurt
私は傷付いていないフリをする

I know all the shit I heard, you can take these bitter words
全部聞いていたわ あなたは厳しい言葉を投げかける

Fuck you and Jennifer
あなたとジェニファーは最低だわ

Go fucking make love to her
彼女とセックスでもしていれば


[Verse 2]
Rather be the girl that got away
むしろ逃げたいわ

Than be under your thumb
あなたの言いなりになるよりは

Don't need to spend no more time on you, not like I was in love
もうあなたに時間は費やしたくないの 恋をしていたときとは違うわ

Not that I'm having a nervous breakdown
ノイローゼになっているわけじゃないけど

I'm just let down, down, down, down
落ち込んでいるわ

You don't know what that's like though
あなたには分からないでしょうね

To wait up, wait up all night though
ただ待つために 一晩中起きているのが

Sleep, sleep with one eye closed
目を閉じて眠るの

I'm blessed yo, I'm blessed yo
私は祝福されている

Lord had some mercy on me, he looks out for nobody
主は私に憐れみをを抱いている 彼は誰も見ていない

Spared me your treason for some unexplained reason, yeah
原因不明の理由であなたから免れたの

So I thank you for teaching me how I could live without you
だからあなたなしで生きていく方法を教えてくれてありがとう

Never needing me, I don't need you
誰も私を必要としていない 私はあなたを必要としていないの


[×2]
[Chorus]
Fuck you and Jennifer, I know that you're out with her
あなたとジェニファーは最低だわ あなたが彼女と一緒にいたのを知っているんだから

Go pretend that you're just friends
あなたはただ友達のフリをしていた

I'll pretend that I'm not hurt
私は傷付いていないフリをする

I know all the shit I heard, you can take these bitter words
全部聞いていたわ あなたは厳しい言葉を投げかける

Fuck you and Jennifer
あなたとジェニファーは最低だわ

Go fucking make love to her
彼女とセックスでもしていれば


[Outro]
Jennifer, Jennifer, Jennifer
ジェニファー

Jennifer, oh, Jennifer
ジェニファー