【和訳】Lemaitre - Not Too Late












 「Not Too Late」は Lemaitre のアルバム「1749」のオープニングトラックです。この曲の[Chorus]では友人が問題を抱えているあなたに対し励ましを送っています。自分で対処をし立ち上がることにより太陽は再び輝き始めます。


[Verse 1]
Pretend to smile and wave goodbye everytime
いつも笑顔を作って見送っている

I walk by the faces, people passing by
僕が通りかかっても 彼らは無視していく

Sometimes I try to find out why I fell behind
時々僕が置いて行かれた理由を見つけようしている

Feels like I am blind but then some guy says it's
盲目的な気分だけど ある奴がこう言うんだ


[Chorus]
Not too late my friend
友人よ 遅すぎるということはないよ

To get up an try again
もう一度チャレンジするには

I'll stand right here
僕はここに立つ

While you walk to face the end
君が終わりに向かって歩き出しているとき

As the skies clear up again
空がまた晴れ上がる

I'll disappear
僕はもう消えるよ

And have it go again
またやろうよ


[Verse 2]
Kinda cold, walking home
少し寒い 家に向かっている

Growing older on my own
一人ぼっちで歳を取っていく

Feel so strange to say when I am not alone
僕は一人じゃないというと 奇妙に感じるよ

Faith will claim to be a friend to those she own
彼女は僕の友人だと思っている

But she will never try to call when I'm by the phone
でも彼女は僕が電話しても出ようとしないんだ


[Chorus]
Not too late my friend
友人よ 遅すぎるということはないよ

To get up an try again
もう一度チャレンジするには

I'll stand right here
僕はここに立つ

While you walk to face the end
君が終わりに向かって歩き出しているとき

As the skies clear up again
空がまた晴れ上がる

I'll disappear
僕はもう消えるよ

And the sun will shine again
太陽がまた輝き始める


[Chorus]
Not too late my friend
友人よ 遅すぎるということはないよ

To get up an try again
もう一度チャレンジするには

I'll stand right here
僕はここに立つ

While you walk to face the end
君が終わりに向かって歩き出しているとき

As the skies clear up again
空がまた晴れ上がる

I'll disappear
僕はもう消えるよ

And have it go again
またやろうよ