【和訳】R5 – Nine Lives











 「Nine Lives」は R5 のアルバム「Sometime Last Night」の18番目に収録されています。曲名でもある「Nine Lives」とは猫は容易に死なないという意味の「A cat has nine lives」という慣用句から来ています。


Ring the alarm, it's getting dark
アラームが鳴る 暗くなってきた

Can't see my shadow
自分の影も見えない

This broken town is breaking me down
壊れた街が俺は俺を傷つけてくる

I grab my things and go
自分のものを掴んでここから出ていくんだ


Climb up on top
頂上に登って

Out of this box
この箱から飛び出す

To feel the daylight
陽の光を感じるために

Unlock the doors
ドアの鍵を開ける

There's something more
そこにはもっと他にあるんだ

And all that I don't know
俺の知らないものが


I got nine lives here in this wasteland
俺はこの荒野でたくましさを手に入れた

Don't care
気にしない

I'll drive this car into the ground
この大地を車で乗り回す

Don't need nobody to save me
救ってくれる奴なんか必要ない

Give up, you know I'm never slowing down
諦めろ 俺は減速しないぜ

Free fall
自由落下だ

I'm wanna feel it all
全部感じていたいんだ

I got nine lives not gonna waste it
俺はしぶといぜ 無駄にしたくないんだ

Don't care
気にしない

I'll drive this car into the ground
この大地を車で乗り回す


Don't need a map
地図なんかいらない

Keep me on track
軌道はそのままで

I'll find my own road
自分の道を見つけるよ

Don't got a dime
金なんかない

But I got time to wait for tomorrow
でも明日を待つ時間はあるよ


I wanna get lost in the city of lights
光の街で迷子になりたいんだ

Jump off the edge of the world tonight
今夜 世界の端から飛び降りるよ


I got nine lives here in this wasteland
俺はこの荒野でたくましさを手に入れた

Don't care
気にしない

I'll drive this car into the ground
この大地を車で乗り回す

Don't need nobody to save me
救ってくれる奴なんか必要ない

Give up, you know I'm never slowing down
諦めろ 俺は減速しないぜ

Free fall
自由落下だ

I'm wanna feel it all
全部感じていたいんだ

I got nine lives not gonna waste it
俺はしぶといぜ 無駄にしたくないんだ

Don't care
気にしない

I'll drive this car into the ground
この大地を車で乗り回す


I'm never gonna hit the brakes
ブレーキを踏むつもりはない

I, I keep running 'till the better days
いい日が来るまで走り続ける

You know I'm never slowing down
俺は減速しないぜ

I, I, I'll drive this car into the ground
この大地を車で乗り回す


Ring the alarm, it's getting dark
アラームが鳴る 暗くなってきた

Can't see my shadow
自分の影も見えない

This broken town is breaking me down
壊れた街が俺は俺を傷つけてくる

I grab my things and go
自分のものを掴んでここから出ていくんだ


I got nine lives here in this wasteland
俺はこの荒野でたくましさを手に入れた

Don't care
気にしない

I'll drive this car into the ground
この大地を車で乗り回す

Don't need nobody to save me
救ってくれる奴なんか必要ない

Give up, you know I'm never slowing down
諦めろ 俺は減速しないぜ

Free fall
自由落下だ

I'm wanna feel it all
全部感じていたいんだ

I got nine lives not gonna waste it
俺はしぶといぜ 無駄にしたくないんだ

Don't care
気にしない

I'll drive this car into the ground
この大地を車で乗り回す

I got nine lives not gonna waste it
俺はしぶといぜ 無駄にしたくないんだ

Don't care
気にしない

I'll drive this car into the ground
この大地を車で乗り回す