【和訳】Twenty One Pilots - Fall Away













 「Fall Away」でボーカルの Tyler Joseph 自身の精神性に苦しんでいるときに自分自身の中で起こった葛藤について語ります。この曲は元々彼が高校生のときに製作したアルバム「No Phun Intended」に収録されている「Drown」が下敷きになっています。


[Chorus]
I don't wanna fall, fall away[×2]
落ちていきたくないよ

I'll keep the lights on in this place
俺はこの場所で明りを灯し続ける

Cause I don't wanna fall, fall a—way (la, da, da, da, da)
だって落ちていきたくないから

I don't wanna fall, fall a—way (la, da, da, da, da)
落ちていきたくないよ

I don't, I don't wanna fall away (la, da, da, da, da)
落ちていきたくないよ

I will keep the lights on in this place (la, da, da, da, da)
俺はこの場所で明りを灯し続ける

Cause I don't wanna fall, fall away
だって落ちていきたくないから


[Verse 1]
I disguise and I will lie
俺は変装して嘘をつく

And I will take my precious time
自分の貴重な時間をかける

As the days melt away
日々が融けていくとき

As I stand in line, and I die as I wait as I wait on my crime
列に並んでいるとき 俺が自分の罪を待っているとき 死ぬんだ

And I'll try to delay what you make of my life
君が俺の人生に指図をしようとすることに抗うんだ

But I don't want your way, I want mine
でも君のやり方はいらない 自分のモノが欲しい

I'm dying and I'm trying
俺は精一杯頑張っている

But believe me, I'm fine, but I'm lying
でも信じてほしい 大丈夫だ でも嘘をついている

I'm so very far from fine
満足いくにはほど遠い


[Pre-Chorus]
And I, I can feel the pull begin
また引っ張られているのを感じるよ

I feel my conscience wearing thin
良心が薄着を着ているのを感じるよ

And my skin, it will start
俺の肌が そうなっていく

To break up and fall apart
崩れ落ちて 剥がれ落ちる


[Chorus]
I don't wanna fall, fall away (la, da, da, da, da)[×2]
落ちていきたくないよ

I will keep the lights on in this place (la, da, da, da, da)
俺はこの場所で明りを灯し続ける

Cause I don't wanna fall, fall away
だって落ちていきたくないから


[Verse 2]
Every time I feel selfish ambition is taking my vision
利己的な野望を感じるたびに ビジョンが増えていく

My crime is my sentence, repentance is taking commission
俺の罪が俺の罰だ 後悔が俺にもたらしてくれる

It's taking a toll on my soul, I'm screaming submission and
魂に負担がかかる だから叫んでいるんだ

I don't know if I am dying or living
俺が死ぬのか生きるのかは分からない

Cause I will save face for name's sake, abuse grace
だって自分の名誉のために助けるから  恩寵を乱用する

Take aim to obtain a new name in a newer place
新しい場所で新しい名前を得るために努力をするのさ

But my name is lame, I can't walk and I ain't the same
でも俺の名前は不完全で 歩けないし 以前と同じじゃない

And my name became a new destiny to the grave
だから俺の名前は墓に入り新しい運命に巡り合う


[Pre-Chorus]
And I, I can feel the pull begin
また引っ張られているのを感じるよ

I feel my conscience wearing thin
良心が薄着を着ているのを感じるよ

And my skin, it will start
俺の肌が そうなっていく

To break up and fall apart
崩れ落ちて 剥がれ落ちる


[Chorus]
I don't wanna fall, fall away (la, da, da, da, da)[×2]
落ちていきたくないよ

I will keep the lights on in this place (la, da, da, da, da)
俺はこの場所で明りを灯し続ける

Cause I don't wanna fall, fall away
だって落ちていきたくないから