【和訳】Why Don't We – Cold In LA










 「Cold In LA」は「BIG PLANS」に続く1stアルバム後のセカンドシングルです。Why Don't We はこの曲で、恋愛を普段は温暖な気候であるLAが寂しさにより寒く感じることと絡めて語ります。


[Verse 1: Daniel Seavey]
I'm a little bit shy
俺は少しシャイだけど

I’m a little bit right on time
時間には間に合っている

And I know that you don't operate the same
君は同じようにしないけど

Are you feelin' alright?
大丈夫かい?

’Cause I really can't tell sometimes
だって時々分からなくなるから

I wanna know what's going on inside your brain
君が何を考えているか知りたいんだ

Just come a little bit closer
もう少しだけ近づいて

'Cause I don't know if I know you yet
君のことが良く分からないから

Yeah, there seems to be something new everyday 
ああ 毎日新しい何かが見つかる気がするよ

Why do I really wanna hold you?
どうして君を抱きしめたくなってしまうのかな?

Why do I want you so bad?
どうしてこんなにも君を求めてしまうのかな?

Yeah, you're beautiful but something's in my way
ああ 君は美しいけど 何かが邪魔をする


[Pre-Chorus: Jack Avery]
Yeah, we started with a good night
ああ 良い夜で始まった

Then it turned to day
その後陽が昇った

Never thought that we would
考えもしなかった

Ever say the things we say
互いにあんなことを言うなんて

To each other but we're
でも僕らは

Here, just starin’ face to face
ここで 見つめあっている

Why don’t you just stay with me?
僕と一緒にいてくれないか?


[Chorus: Jonah Marais]
Don't walk away
行かないでくれ

’Cause it's cold in LA
だってLAはこんなにも寒いから

Every time that you leave me behind
いつも君が僕を置いていくたびに

Just stay at my place
ただ家で待っている

'Cause I can tell by the way
そしたら分かるから

You're lookin’ at me, you'll be fine
君が僕を見ている 大丈夫なんだろうな

 
[Verse 2: Corbyn Besson with Daniel Seavey]
Is your body talkin'?
君の身体はなんて言っているの?

'Cause you don't know what to say
だって君はなんて言えばいいか分かっていないから

Do you do this often?
いつもそうなの?

Is it all just a game to you, I'm wonderin'
それは君にとってゲームみたいなものなのかな

Never seen this sort of thing
そんなもの見たことないよ

Am I the only one you came to see?
君が会いにきたのは僕だけなの?


[Pre-Chorus: Jack Avery with Jonah Marais]
Yeah, we started with a good night
ああ 良い夜で始まった

Then it turned to day
その後陽が昇った

Never thought that we would
考えもしなかった

Ever say the things we say
互いにあんなことを言うなんて

To each other but we're
でも僕らは

Here, just starin’ face to face
ここで 見つめあっている

Why don’t you just stay with me?
僕と一緒にいてくれないか?


[Chorus: Jonah Marais]
Don't walk away
行かないでくれ

’Cause it's cold in LA
だってLAはこんなにも寒いから

Every time that you leave me behind
いつも君が僕を置いていくたびに

Just stay at my place
ただ家で待っている

'Cause I can tell by the way
そしたら分かるから

You're lookin’ at me, you'll be fine
君が僕を見ている 大丈夫なんだろうな


[Post-Chorus: Corbyn Besson & Jonah Marais]
You'll be fine either way
どちらにしても 君は大丈夫なんだろうな

But I wish you'd stay
でも君と一緒にいたい


[Bridge: Zach Herron]
Yeah, we started with a good night
ああ 良い夜で始まった

Then it turned to day
その後陽が昇った

Never thought that we would
考えもしなかった

Ever say the things we say
互いにあんなことを言うなんて

To each other but we're
でも僕らは

Here, just starin’ face to face
ここで 見つめあっている

Why don’t you just stay with me?
僕と一緒にいてくれないか?


[Chorus: Jonah Marais, with Daniel Seavey, Jack Avery]
Don't walk away
行かないでくれ

’Cause it's cold in LA
だってLAはこんなにも寒いから

Every time that you leave me behind
いつも君が僕を置いていくたびに

Just stay at my place
ただ家で待っている

'Cause I can tell by the way
そしたら分かるから

You're lookin’ at me, you'll be fine
君が僕を見ている 大丈夫なんだろうな

You'll be fine either way
どちらにしても 君は大丈夫なんだろうな


[Outro: Corbyn Besson & Jonah Marais]
'Cause it's cold in LA
だってLAはこんなにも寒いから

Every time that you leave me behind
いつも君が僕を置いていくたびに

You'll be fine either way
どちらにしても 君は大丈夫なんだろうな

Stay at my place
ただ家で待っている

'Cause I can tell by the way
そしたら分かるから

But I wish you'd stay
でも君と一緒にいたい

You lookin' at me, you'd be fine
君が僕を見ている 大丈夫なんだろうな