【和訳】Bars And Melody - 143












 「143」は Bars And Melody のアルバム「143」の10番目に収録されています。「143」とは「I Love You」のことであり、彼らはこの曲で自分たちが Bars And Melody を始める前に世話になった人への感謝を歌います。






[Charlie:]
It doesn't matter if you're not the smartest
君が一番賢くなくても何の問題もない

Who cares if you're really not the coolest?
君が一番かっこよくなくても誰がそんなこと気にするんだ?

Anyway, it doesn't matter anyway
とにかくそんなことはどうでもいいんだ

I, follow my dreams and believe in the target
とにかく僕は夢を追いかけて それがかなうって信じているよ

Friends and family cause home is where the heart is
友達や家族が家のように安心するのは そこに心があるから

Everyday, I see you everyday
毎日君に会いに行くよ


Just know that you, can be, anything you want
君がなれるものや望んでいるものは知っている

Anything you want, want, want
君が望んでいるもの


I did this for me, and my bambinos
自分のため そして仲間のため

This is for the people, 143!
これは人々のためだ 143!

This is for me, and my bambinos
これは僕のため そして仲間のため

This is for the people, 143!
これは人々のためだ 143!

We dedicate this song to you
僕たちはこの曲を君に捧げるよ

For standing by us through and through
ずっと僕たちのそばにいた人へ

This is for me and you and me and you
これは僕と君のため

Bambinos, 143!
バンビーノ 143!

I did it for me
僕のためにやったんだ

I did it for you, bambinos
君のためにやったんだ バンビーノ


[Leo:]
Seeing your smile lights up my day
君の笑顔が僕の日常を照らす

No matter if I'm in sunshine or rain
晴れていようが雨が降っていようが関係ない

We can't thank you enough for what you did
君がしたことに 相応の感謝ができないよ

You changed our lives, it's what you did
君は僕たちの人生を変えた それが君のしたこと

I was hopeful when I became Bars
僕がバーズになったときは絶望していた

Heart shattered and became 30,000 stars
心がバラバラになった後 それは30000もの星になった

(Bambinos) I feel your love
君の愛を感じる

Like the light raining down from the sun above
まるで太陽から降り注ぐ光のように


[Charlie:]
Just know that you, can be, anything you want
君がなれるものや望んでいるものは知っている

Anything you want, want, want
君が望んでいるもの


I did this for me, and my bambinos
自分のため そして仲間のため

This is for the people, 143!
これは人々のためだ 143!

This is for me, and my bambinos
これは僕のため そして仲間のため

This is for the people, 143!
これは人々のためだ 143!

We dedicate this song to you
僕たちはこの曲を君に捧げるよ

For standing by us through and through
ずっと僕たちのそばにいた人へ

This is for me and you and me and you
これは僕と君のため

Bambinos, 143!
バンビーノ 143!

I did it for me
僕のためにやったんだ

I did it for you, bambinos
君のためにやったんだ バンビーノ


[Leo:]
When I put my head down, you're all I see
僕が項垂れているときに見えるのは君だけ

I'm inspired by the way all you treat me
君が僕にしてくれたことに 僕は影響受けているよ

They say that a picture paints a thousand words
奴らは言う 百聞は一見にしかずって

I can hear the screams, 30 000 girls
叫び声が聞こえる 30000もの女の子たちの

So many hearts, around the world
とてもたくさんの心 世界中の

You are my light and you are my pearl
君は僕の光 僕の真珠

I try to keep you safe 'cause my love for you
君を守るよ だって僕の愛は君のためにあるから

Is more than any other because it's so true
他の何よりも だってそれが真実だから


[×2]
[Charlie:]
I did this for me, and my bambinos
自分のため そして仲間のため

This is for the people, 143!
これは人々のためだ 143!

This is for me, and my bambinos
これは僕のため そして仲間のため

This is for the people, 143!
これは人々のためだ 143!

We dedicate this song to you
僕たちはこの曲を君に捧げるよ

For standing by us through and through
ずっと僕たちのそばにいた人へ

This is for me and you and me and you
これは僕と君のため

Bambinos, 143!
バンビーノ 143!