【和訳】Bars and Melody - Beautiful
















 「Beautiful」は Bars and Melody のアルバム「143」のラストトラックです。この曲で彼らは魅力的な女の子に対する愛情を歌っています。






Be-a-utiful
ビューティフル

Don't tell me girl 'cause I'm being truthful
僕に言わないでくれ 僕は正直だから

When I tell you your perfection
君の完璧さを伝えるとき

Take a minute look at your reflection, oh
少しだけ鏡に映った君を見てくれ

Never put yourself down
自分を卑下しないで

'Cause I'm a lift you up before you drown
君が溺れる前に持ち上げてあげるから

When I see you in the crowd
群集の中で君を見つけた時

The beat in my heart only gets louder
心臓の鼓動が大きくなったんだ

Your hair, your eyes, your style
君の髪 君の目 君の身体

The way that you stretch and the way that you smile
君が手を伸ばす仕草や 笑い方

Girl I have been watching you for a while
しばらく君を見ていた

You will be making me run for a mile
君が僕を走らせるんだ


Your personality too much to handle
君の個性は言い切れないほどある

Ya, light up the room like a candle
部屋を照らすキャンドルのよう

Can't you see girl
わかるかい

I hope you believe in destiny
君が運命を信じていることを願うよ


The day I met you, I became somebody
君に出会った日に 僕は変わったんだ

Now, I'm standing next to you
今 君の隣に立っている

You make me feel like somebody
君が僕を変えてくれる

Tell me what you wanna do
したいことを教えてくれ

I just wanna be with you
君と一緒にいたいよ

Wanna be with you
君と一緒に

Just wanna be with you
君と一緒に

Tell me baby what you wanna do
したいことを教えてくれ


Come over here, we don't need to think about it
こっちに来て 何も考えなくていい

Life's waves too fast to overthink about it
人生の波は速すぎて 考えるひまもない

It comes down to what I don't want to lose me
結局は自分が失いたくないものが一番なんだ

Million girls in the world but I choose you
世界にはたくさんの女の子がいるけど 僕は君を選んだ

You got some in the vibe, the way you move
君には魅力がある 君の動き方

The way you talk I want to prove to you
君の話し方 君にわかってほしい

That I ain't fake, it's give or take
嘘はついていない 大体そんな感じ

Wanna slow it down pull the emergency break
スピードを落としたいから 非常ブレーキを引く

'Cause you got something that I need
だって君は僕の必要なものを持っているから

My heart's with you just listen, believe
僕の心は君と共にある 聞いて 信じて

Don't be shy when I hold you close
きつく抱きしめても恥ずかしがらないで

You the only one I ever want the one I want the most (oh)
君は僕が望んでいる唯一の人


The day I met you, I became somebody
君に出会った日に 僕は変わったんだ

Now, I'm standing next to you
今 君の隣に立っている

You make me feel like somebody
君が僕を変えてくれる

Tell me what you wanna do
したいことを教えてくれ

I just wanna be with you
君と一緒にいたいよ

Wanna be with you
君と一緒に

Just wanna be with you
君と一緒に

Tell me baby what you wanna do
したいことを教えてくれ


Your eyes they shine to me
君の目が僕を照らす

Your imperfections past me
君の不完全さなんて目に入らない

You are perfect the way that you are
君はそのままで完璧なんだ

I'll be the sky and you'll be a star
僕が空で 君は星になる

I could be a moon to your light
月になって君を照らすよ

You add the goodness to my night
君は僕の夜に安らぎを与えてくれる

Now, rest your head and go to sleep
今は頭を休ませて眠りな

I will be yours for you to keep
君を守るよ


Baby girl don't be shy, come dance with me
恥ずかしがらないで 一緒に踊ろう

Me and you on the dancefloor has to be
ダンスフロアには君と僕だけ

When I hold you close baby my boo
君を抱き寄せるとき 

'Cause you give me a sweet taboo
君がいけないことをさせるから

Your heart's locked up give me the key
君の心は閉じている 鍵がほしい

Forever my lady you made me see
ずっと一緒にいたいと思える

When I'm with you, girl they don't faze me
君と一緒なら 周りの奴らのことは気にならない

In my arms you're a charm you should show it baby
腕の中の君は魅力的 見せるべきだよ

We should slow it down, if you're gonna be mine
もっとゆっくりね 君が僕のものになるなら

Don't need to rush let's take our time
焦らなくていい 僕たちの時間を大事にしよう

(Skip a beat) Skip a beat, everytime you're around
ドキドキするよ 君が近くにいると

Baby you could be my brandy, I wanna be down
君が僕のブランデーなのかもね 酔ってみたいよ


Your personality too much to handle
君の個性は言い切れないほどある

Ya, light up the room like a candle
部屋を照らすキャンドルのよう

Can't you see girl
わかるかい

I hope you believe in destiny
君が運命を信じていることを願うよ


The day I met you, I became somebody
君に出会った日に 僕は変わったんだ

Now, I'm standing next to you
今 君の隣に立っている

You make me feel like somebody
君が僕を変えてくれる

Tell me what you wanna do
したいことを教えてくれ

I just wanna be with you
君と一緒にいたいよ

Wanna be with you
君と一緒に

Just wanna be with you
君と一緒に

Tell me baby what you wanna do
したいことを教えてくれ