【和訳】Bazzi – Mirror













 「Mirror」は Bazzi のアルバム「COSMIC」の8番目に収録されています。この曲にサンプリングされているのは Van Morrison の「Crazy Love」です。


[Intro]
Just gotta
こうするんだ

Clear my head a little bit
頭をすっきりさせるんだ


[Verse 1]
I don't know what I'm looking for
自分が何を探しているか分からない

I don't know what to say anymore
もうなんて言えばいいか分からない

Wouldn't call it sad, I wouldn't call it mad
悲しいとは言わない 怒っているとも言わない

Something is just not right
何かが正しくないんだ

I don't wanna feel like this anymore
もうこんな気分になりたくないよ


[Chorus]
That man in the mirror ain't me
鏡に映っているあの男は僕じゃない

In the mirror, ain't me, no, no
鏡に映っているのは 僕じゃない

That man in the mirror ain't me
鏡に映っているあの男は僕じゃない

In the mirror, ain't me, no, no
鏡に映っているのは 僕じゃない

I don't wanna feel like this anymore,
もうこんな気分になりたくないよ


[Verse 2]
I don't know what's wrong
何が悪いのか分からない

But this feeling so strong, let it go
でもこの感情がとても強い ほっといてくれ

Wishing I could just forget all the gossip in my head
頭の中にある噂話を忘れられたらよかったのに

Couldn't tell you what's missing
足りないものが何なのか伝えられないよ

Man, it's nothing specific
具体的なものはない

Just a feeling, I'm tripping
ただの感覚  ハイになっている

Got me so fucked up
もう滅茶苦茶だよ

Wish I could lift this up
沈んだ気分が回復出来たらよかったのに


[Chorus]
That man in the mirror ain't me
鏡に映っているあの男は僕じゃない

In the mirror, ain't me, no, no
鏡に映っているのは 僕じゃない

That man in the mirror ain't me
鏡に映っているあの男は僕じゃない

In the mirror, ain't me, no, no
鏡に映っているのは 僕じゃない

I don't wanna feel like this anymore,
もうこんな気分になりたくないよ


[Verse 3]
Fighting with my mind
自分の心と戦っている

Crossing every line
あらゆる線を横切る

Getting too close
近付きすぎた時は

I just gotta breathe
ただ息を吸う

Smoke a little weed
ハッパを少し吸う

Learn to let it go
手放すことを学ぶよ


[Bridge]
I know that I'm meant for more than this
これ以上の意味があることを知っている

I just gotta leave my head and start to live
自分の頭から離れて生きていくよ


[×2]
[Chorus]
That man in the mirror ain't me
鏡に映っているあの男は僕じゃない

In the mirror, ain't me, no, no
鏡に映っているのは 僕じゃない