【和訳】Jay Rock - Wow Freestyle ft. Kendrick Lamar











 「Wow Freestyle」は Jay Rock と彼と同じTDEに所属しているレーベルメイトの Kendrick Lamar がコラボした曲です。Jay Rock のアルバム「Redemption」の11番目に収録されています。


[Intro: Jay Rock & Kendrick Lamar]
Ayy, K. Dot!
よお ケードット!
("K. Dot"は"Kendrick Lamar"のこと)

Can we get it how we used to get it like when Top had the red Charger?[×2]
Top の社長が赤いチャージャーに乗っていたときのようなやついけるか?
("Top"は Jay Rock と Kendrick Lamar が所属している TDE Entertainment のCEO
   Anthony“ Top Dawg” Fiffith のこと
 "Charger"はクライスラー社が販売していたアメ車)

Can we get it how we used to get it?
前みたいなやついけるか?


[Verse 1: Kendrick Lamar]
Cap on, and I got racks on
銃弾を込めて 金を稼ぐ

Spend four nights in a country I like
好きな国で4日間過ごす

Then take my rich ass back home
それから家に帰るんだ

Blow so bright, I could make moonlight
輝きすぎて 月明りを発してしまうぜ

See this ain't like your pheromones
分かるだろ これはお前のフェロモンなんかじゃない

Blew one, big gun, baritone
一発かます でかい銃で バリトンさ

Who won? We won, yeah huh
誰が勝った? 俺たちだよ

We old school like capitol
俺たちのオールドスクールはキャピタルレコード並みさ

My old school made doctor note
俺の母校が診断書を書いたんだ

My old school made hard knock
俺の母校は苦難を抱えていた

Black on black, my coupe and strap
黒に黒 俺のクーペと銃さ

I ain't ballin' on the hard top, I told y'all to call Top
車に金を使わない Topに連絡しろっていておいた
("hard top"は固い金属でできた屋根と中柱を排したデザインが特徴の車)

Now my number call blocked, I don't miss, I call shot
今 俺の番号はブロックされている 逃がさない 命令をするんだ

Hol' up, yeah, cap on and I got racks on (and I got racks on)
待てよ ああ 銃弾をこめて 金を稼いだんだ

And I produced that diesel, I could put Shaq on
俺はディーゼルを作った シャックさ

(I could put Shaq, aye)
シャックさ

Nigga, your bitch gon' leave you, you ain't got backbone
お前のビッチはいなくなるぞ お前には矜持がないから

(You ain't got, hol' up)
お前にはないんだ

I don't rely on people, I just go and bread chase, whoa
他人に頼らない ただ金を稼ぐんだ

This so fuckin' dope, I might catch a fed case, whoa
滅茶苦茶イケてる 警察に捕まるかもな

You ain't gettin' money, nigga, then you dead weight, whoa
お前は金を稼いでいない  お荷物さ

Got the drop on 'em, there he go, checkmate, whoa
見張っておいて 行くのさ チェックメイトさ

We go drop on 'em, y'all better play it safe, whoa
奴らを探しに行くぞ 身の安全を祈ったほうがいいぜ


[Verse 2: Jay Rock]
Cap on, and I got racks on
銃弾を込めて 金を稼ぐ

Don't be bitter, your dope they reconsider
辛く当たるなよ 奴らも考え直してくれるさ

That shit be stepped on
そのドラッグは混ぜ物さ
(ドラッグに不純物を混ぜることで重量を増やし利益を上げる)

Eastside Johnny way out that project building I get my rep on
西海岸のジョニーが団地を抜け出して  認められたんだ

Fuck your feelin, no question bitch, I kill it
お前の気持ちなんか知らん 疑問を持つなよ 俺がやる

I bring that check home
家に金を持ち帰る

We old school like domino,
俺たちはドミノみたいなオールドスクールさ

My old school made lawyers know
俺の母校は弁護士に知れ渡っている

My old school a match box, black on black, bad bitch in the back
俺の母校は火薬箱さ 黒人ばかり 悪い女が後ろにいる

We ballin' on a hard top, Dot told y'all to call Top
俺たちが一番稼いでいる ケンドリックがお前たちに言った Topに電話しろって

Now my number call blocked, we don't miss, we call shots
今 俺の番号はブロックされている 逃がさない 命令するぜ

Swervin', I pay 'em no mind because I curve 'em
かわすぜ 気にしないさ だって奴らの注意をそらすから

She said I looked way better in person
彼女は実物のほうがいいって言われた

I told her I do better when I'm workin'
働いているときのほうがかっこいいぜ

You scared motherfucker? Go to churches
びびってんのか? 教会に行けよ


[Verse 3: Kendrick Lamar & Jay Rock]
Right back in this bitch, take a flick hoe, what's happenin'? Yeah
ビッチのもとに戻って ぶっ飛ばす 何が起こっているんだ?

We don't politic, money clip like it's fashion, yeah
俺たちは政治をやらない ファッションのように金を稼ぐ

Me and Rock go back like, flippin' mattresses
俺とロックはマットレスを変えるくらい昔から仲がいい

Me and Dot go back like, knockin' addresses
俺とケンドリックは互いに住所を知っているくらい昔から仲がいい

Cap on, cap on, drum hold thirty, no add-on
銃弾を込める 30発入っている 追加はしない

Lil' Man-Man not the one to go bad on
悪さをするのは俺だけじゃないぜ
("Lil' Man-Man"はケンドリックが親から与えられたニックネーム)

Big kickstand fold out when you lack on
金がないときは 足を止めている

You ain't no man, you a mouse in a rat hole
お前は男じゃない 巣の中にいるネズミだ

I hold band, whole stack, that's factual
金をまとめる 全部な 本当さ

Called Big Ten on a island bashful
恥じらいの島にビッグテンを呼んだ

Fuck your plan, I'ma burn that castle!
お前の計画なんてどうでもいい あの城を燃やすんだ

Fuck that clan, I'ma burn that task force
お前の仲間なんてどうでもいい あの部隊を燃やすんだ

It's sick murder when I say go
俺がやれって言えば ヤバいことが起こる

Hoppin' out that van with the black ski mask
黒のマスクをして ヴァンから飛び出る

And a great big burner when I say go
俺がやれって言えば でかいバーナーが出てくる

Man I took my chance in the paint like that
あんな感じのペイントエリアで 俺はチャンスをつかんだ

Let's see how further it might go
遠くまで行くかもしれないから見てみようぜ

And it just might hurt you when I go
俺が行くとお前を傷つけるかもしれない

And my name might curse you when I go, bitch
俺が死んだら お前を呪うかもしれないぜ


[Outro: Kendrick Lamar]
God we trust
俺たちが信じている神さま

Fear no man but in God we trust
恐れている奴はいないけど 神は信じている

Both palm in hand, prayin' I stay up
両方の手のひらが手に包まれて 上手くいくよう祈っている

I know you try your best but it's not like us, wow
お前が頑張っているのは知っているけど 俺たちほどじゃないな

Oh you say you got a bad one? Wow
いい女と付き合っているって?

I can tell you never had one, wow
付き合っていないのがバレバレだぜ

We back to back actin' manie, wow
俺たちはまたイカれたことをやり始める

Eastside Johnny goin' stupid, stupid, stupid, wow
西海岸のジョニーはイカれてるぜ