【和訳】Ellie Goulding – Sixteen











「Sixteen」は Ellie Goulding の4枚目のアルバムからの2枚目のシングルです。2019年の4月11日に彼女のTwitterで曲の存在が確認されました。


[Verse 1]
Do you remember when we moved out?
私たちが出て行ったときのことを覚えてる?

My mum said, "I love you, but it's a small house"
私のママが言っていた「愛しているわ でもそれは小さな家」

So we changed up and saved up
だから私たちは切り替えて貯金したの

Gave up our town
自分たちの街を諦めたの

We were dangerous, couldn't tame us
私たちは危険だった 飼いならすことなんてできないわ

What's missing now?
何が足りないの?

Time, suddenly we got no time
時間 突然時間がなくなったの

We're so busy doing life
私たちはとても忙しい

That I miss your eyes on mine, mine
あなたの視線が恋しいわ


[Pre-Chorus]
If you just focus on me
もしあなたが私だけを見てくれるなら

Like we were sixteen
16歳の時のように

And plotting our lives
私たちの人生を描くの

Can I wear your t-shirt
あなたのTシャツを着て

And sleep on you
あなたと寝てもいい?

While I dream of all the good times?
私がいい夢を見ている間は


[Chorus]
When we were sixteen
私たちが16歳だったとき

Like we were sixteen[×2]
16歳の時のように


[Verse 2]
Do you remember the teacher said
先生が言っていたこと覚えている?

You're too young, too stupid, don't lose your head
あなたは若すぎる とても愚かよ 冷静になりなさい

But years gone and we held on with the best intent
でも年は過ぎ去り 私たちは徹底した意思を持っていた

Just two kids who kicked it on MSN
MSNに取り掛かる二人の子供

Oh, time, suddenly we got no time
時間 突然時間がなくなったの

We're so busy doing life
私たちはとても忙しい

That I miss your eyes on mine, mine
あなたの視線が恋しいわ


[Pre-Chorus]
If you just focus on me
もしあなたが私だけを見てくれるなら

Like we were sixteen
16歳の時のように

And plotting our lives
私たちの人生を描くの

(When we were plotting our lives)
私たちが人生を描いていたとき

Can I wear your t-shirt
あなたのTシャツを着て

And sleep on you
あなたと寝てもいい?

While I dream of all the good times?
私がいい夢を見ている間は


[Chorus]
When we were sixteen
私たちが16歳だったとき

Like we were sixteen[×2]
16歳の時のように


[Bridge]
Let's take the love that we found
私たちが見つけた愛を連れて

And give it back to ourselves
私たちに返すのよ

Sometimes these things don't work out
時には上手くいかないことだってある

Sometimes there'll be no one else
誰もいないことだってある

They said we'd never even make it this far
彼らは言った 私たちには無理だって

But here we are
でも私たちはここにいる

We're still counting stars
まだ私たちは星を数えている

Like we were sixteen
16歳のときのように


[Chorus]
Oh, when we were sixteen
私たちが16歳だったとき

We're still counting stars like we were sixteen[×2]
私たちはまだ16歳のときのように星を数えているわ