【和訳】​familypet – Deathbed











 「Deathbed」は2017年にリリースされた ​familypet のエモラップです。曲名にある「Deathbed」とは臨終や死の間際といった意味があります。


[Verse 1]
When every thought brings so much pain
あらゆる思考が多大な痛みをもたらすとき

It's hard to explain
説明するのが難しい

I don't wanna feel anything
こんな気持ちにはなりたくない

It's hard to explain
説明するのが難しい

I don't wanna change, something in my brain
変わりたくないよ 俺の頭の中にある何かが

Telling me to hate all I ever say
言うんだ 俺の言った言葉を憎めと

I don't wanna change, something in my brain
変わりたくないよ 俺の頭の中にある何かが

Won't go away
消え去ることはない


[Chorus]
Far from home, where you'll find me
家から遠く離れた場所で 君に見つかった

Made my bed and I'll finally
寝床を作ってもらって ようやく俺は

Lay in it[×2]
眠りにつくんだ

Far from home, where you'll find me
家から遠く離れた場所で 君に見つかった

Made my deathbed and I'll finally
死ぬ間際になって ようやく俺は

Lay in it
眠りにつくんだ

I'll lay in it
俺は眠りにつく


[Verse 2]
Backpacked on my own
バックパックを背負って一人で進む

Rather be fucked up all alone
一人きりでダメになったほうがいい

Airplane mode on my iPhone
iPhone は機内モード

Running from a careless path I wish I'd never known, but I know that
気楽な道から逃げている 知らなければよかったのに 知ってしまった

Everyone that I believed in was holding me back, matter of fact
俺が信じていた人はみんな 俺の邪魔をしていた 実際のところ

I wasn't leaving because what I needed was space that I lacked, I got off track
俺は立ち去らなかった 失った場所を埋めるものが必要だったから 話が逸れたな

Don't wanna do it by myself, but I don't want no help
自分じゃやりたくないよ でも助けはいらない

The only way's to go away and write a story to tell
唯一の方法は どこかに行って伝えるために物語を書くことだけだ


[Bridge]
Made a promise that I'd love myself and a promise that I'd break it
自分を愛すると約束して それを破ってしまった

Made a promise that I'd get better and a promise that I'd fake it
よくなるって約束をして 嘘をついてしまった

Promised myself that I'd give it up, give up everything you hated
君が嫌うものはすべてあきらめるって約束した

Made a promise that I'd enjoy my life, and a promise that I'd take it
自分の人生を楽しむって約束するよ きっと守るよ


[×2]
[Chorus]
Far from home, where you'll find me
家から遠く離れた場所で 君に見つかった

Made my bed and I'll finally
寝床を作ってもらって ようやく俺は

Lay in it[×2]
眠りにつくんだ

Far from home, where you'll find me
家から遠く離れた場所で 君に見つかった

Made my deathbed and I'll finally
死ぬ間際になって ようやく俺は

Lay in it
眠りにつくんだ

I'll lay in it
俺は眠りにつく


[Sample]
Guys, just hold me back
奴らは俺を押さえつける