【和訳】Juice WRLD - Maze











 「Maze」は Juice WRLD の2ndアルバム「A Death Race for Love」のセカンドトラックです。彼は自身が迷路に嵌っていると感じ、痛みを感じなくさせるために薬を飲みますが、どんどん迷路に嵌っていきます。


[Intro]
Stuck in a maze[×2]
迷路から抜け出せない


[Chorus]
Stuck in a maze
迷路から抜け出せない

Everything's okay but it's not really okay
何もかも大丈夫だ でも本当は大丈夫じゃない

My life's a death race
俺の人生はデスレース

I'm numbing my pain with codeine rain
コデインの雨で痛みを感じない

I'm going insane
狂っていく

Life's not the same
人生は同じじゃない

Stuck in a maze
迷路から抜け出せない

I'm not going in
俺は入っていない

My brain is going everywhere
俺の脳はどこへでも行く

I'm tormented every day
毎日苦しんでいるよ

Mama, I'm losing my mental
ママ 俺は狂ってしまったよ

The sorrows that I've been through
俺が経験してきた悲しみ

Story to be continued
物語は続いていく


[Verse]
I sip ill, pop pills, crack seals
リーンをすすって 薬を飲む  コカインをキメる

Doing anything to numb the weight that I feel, yeah
重圧から逃れるためにやるんだ

I chase thrills, you still crashin' Hot Wheels
スリルを追い求める お前はまだホットウィールをクラッシュさせる
("Hot Wheels"はアメリカの玩具メーカーマテルのミニカーブランド)

Ride a dirt bike down the ditch, see if I live
ダートバイクに乗って溝に落ちていく 俺は生きているのか

I'm not in my subconscious, I'm conscious
無意識じゃない 意識している

They tell me that they can help me, I got this
奴らは俺に言う 助けられるって 分かったよ
 
Watch this,
見ろよ

I took my demons into the bank of life and I made the biggest deposit
俺は悪魔を命の銀行に連れて行って 限界まで預金をした

Without drugs, I'm losing my logic
ドラッグをキメてないと 俺は滅茶苦茶だ

These pills and my Pro Tools still got logic
このピルと Pro Tools はまだロジックがある
(Pro Tools も Logic もDAWの一種)

I run, I run, I run[×2]
走るのさ


[Chorus]
Stuck in a maze
迷路から抜け出せない

Everything's okay but it's not really okay
何もかも大丈夫だ でも本当は大丈夫じゃない

My life's a death race
俺の人生はデスレース

I'm numbing my pain with codeine rain
コデインの雨で痛みを感じない

I'm going insane
狂っていく

Life's not the same
人生は同じじゃない

Stuck in a maze
迷路から抜け出せない

I'm not going in
俺は入っていない

My brain is going everywhere
俺の脳はどこへでも行く

I'm tormented every day
毎日苦しんでいるよ

Mama, I'm losing my mental
ママ 俺は狂ってしまったよ

The sorrows that I've been through
俺が経験してきた悲しみ

Story to be continued
物語は続いていく


tormented : 苦痛