【和訳】MISOGI - Lostboy (ft. nothing,nowhere.)











 「Lostboy」は AJ Tracey、Lil Pump、Lil Yachty に曲を提供してきた MISOGI のソロアルバム「Blood Moon Underworld」に収録されています。


[Intro: MISOGI]
High all the time
いつもハイ

Sleepless night
眠れない夜

This body isn’t mine
この体は俺のものじゃない

All the time
いつも

Sleepless night
眠れない夜

This body isn’t mine, mine[×2]
この体は俺のものじゃない


[Verse 1: MISOGI]
I can’t believe I’ve never ever been here before
信じられないよ 今までここに来たことがなかったなんて

I don’t recognize the hair or the look at all
髪の毛や見た目がまったくわからないんだ

I know so many faces
顔ぶれはたくさん知っている

Feels like my time is wasted
まるで無駄な時間を過ごしていたみたいだ

I go into my home
家に入る

It happened from the start
初めからそうだった

This body isn’t mine
この体は俺のものじゃない

Yeah, this body’s someone else’s
ああ この体は誰かのもの

(I look into the mirror, I don't recognize what I am)
鏡を覘く 自分が誰なのかわからない

This body isn’t mine
この体は俺のものじゃない

This body’s someone else’s
この体は誰かのもの


[Verse 2: nothing,nowhere.]
You said I shouldn’t worry
君は言ったんだ 心配しないでって

And you didn’t mean to hurt me
俺を傷つけるつもりはなかったって

It was all but reassuring
安心できなかったよ

I drove up from New Jersey
ニュージャージーから車でやってきたんだ

I don’t need a reason
理由は必要ない

For feeling terrible
いやな気分がしたから

It just happens, just after
それが起こったら そのあとに

Ingesting chemicals
薬を飲むんだ


[Chorus: MISOGI]
All that I need to do[×2]
俺がしないといけないこと全部

I'll change a different face
違う顔に帰る

Happens all the time, yeah
ずっと起こっている

This happens all the time, yeah
ずっとそんなことが起こっている

Happens all the time
ずっと起こっている

Only friends with the night
夜は友達とだけ一緒に

I just sleep away the light
光に照らされて眠る

Yeah, this body isn’t mine
ああ これは俺の体じゃない

This body isn’t mine[×2]
これは俺の体じゃない

Confusion per time
混乱しているんだ

I don’t know
わからないよ

Blackboy, blackboy
ブラックボーイ

I been called a fresh boy
フレッシュボーイなんて呼ばれていた
("fresh boy"とはカマホモのこと、侮蔑語として使用される)

I'm just tryna run around
走り回ろうとしている

Maybe I’m a lostboy
きっと俺は迷子なんだ

Blackboy, blackboy
ブラックボーイ

I been called a fresh boy
フレッシュボーイなんて呼ばれていた

I'm just tryna run around
走り回ろうとしている

Maybe I’m a lostboy
きっと俺は迷子なんだ


[Post-Chorus: MISOGI]
High (high) all the time (all the time)
いつもハイ

Sleepless night (sleepless night)
眠れない夜

This body isn’t mine (this body isn’t mine)
この体は俺のものじゃない

All the time (all the time)
いつも

Sleepless night (sleepless night)
眠れない夜

This body isn’t mine, mine[×3]
この体は俺のものじゃない


[Verse 3: nothing,nowhere.]
You said I shouldn’t worry
君は言ったんだ 心配しないでって

And you didn’t mean to hurt me
俺を傷つけるつもりはなかったって

It was all but reassuring
安心できなかったよ

I drove up from New Jersey
ニュージャージーから車でやってきたんだ

I don’t need a reason
理由は必要ない

For feeling terrible
いやな気分がしたから

It just happens, just after
それが起こったら そのあとに

Ingesting chemicals
薬を飲むんだ