【和訳】Noel Gallagher's High Flying Birds – God Help Us All











 「God Help Us All」は「Noel Gallagher's High Flying Birds」のアルバム「Who Built the Moon?」の日本版に収録されています。曲自体は Oasis のアルバム「Heathen Chemistry」リリース時に未収録曲「If There’s A God」として存在が確認されていました。


[Verse 1]
God help us all
神は俺たち全員助けてくれる

If the heavens are to fall
もし天が落ちてくるなら

Stay by my side
俺のそばにいてくれ

If the sky rips open wide
もし空が大きく裂けたら


[Chorus 1]
Don’t wait for me
俺を待つなよ

If I’m not here when you return
もし戻ってきても俺がいなかったら

If there’s a God
そこに神がいたら

You’ll be crashing when you burn
君は燃えて粉々になる

A still white light that shines upon the world
世界を照らす優しい光が

Won't lift the cold
冷たいものはいらない

Sing it out sha la la la la
大声で歌うんだ シャラララ


[Verse 2]
And I'll go insane
狂っていく

If you don’t shake my chain
もし君は俺のチェーンを揺すらないなら

For rich or poor
金持ちか あるいは貧乏人のために

You don’t speak no more
君はもう話さないだろうな


[×2]
[Chorus 2]
Don’t wait for me
俺を待つなよ

If I’m not here when you return
もし戻ってきても俺がいなかったら

If there’s a God
そこに神がいたら

You’ll be crashing when you burn
君は燃えて粉々になる

A still white light that shines upon the world
世界を照らす優しい光が

Don't lift the cold
冷たいものはいらない

Sing it out sha la la la la
大声で歌うんだ シャラララ


[Verse 1]
God help us all
神は俺たち全員助けてくれる

If the heavens are to fall
もし天が落ちてくるなら

Stay by my side
俺のそばにいてくれ

If the sky rips open wide
もし空が大きく裂けたら


[Outro]
Sing it out sha la la la la[×8]
大声で歌うんだ シャラララ