【和訳】Kygo, Chelsea Cutler - Not Ok











 「Not Ok」は探偵ピカチュウのサウンドトラックに収録されている「Carry On」に次ぐ Kygo のシングルになります。ボーカルを担当している Chelsea Cutler は2017年にリリースした「Your Shirt」によって一躍注目を集めた女性シンガーです。


Seven months, two weeks and seven days
7か月と2週間 そして7日

Since I left, who’s counting anyway?
私が去ってからの日にちを 誰が数えているの?

But for me the only thing that’s changed
でも私にとって唯一変わったことがあるの

Is the distance between New York and LA
それはニューヨークとロサンゼルスの距離よ


Seven months, two weeks and seven days
7か月と2週間 そして7日

Since I was so easily replaced
いともたやすく私が取り換えられてから

It’s so strange how I recognise her face
私が彼女の顔をどうのように認識しているかは不思議だわ

But tell me does she make you feel the same?
でも教えてほしい 彼女はあなたを同じ気持ちにさせてくれる?

Kills me to know she’s sleeping in my place
彼女が私の代わりに眠ってると思うと苦しくなる


It’s midnight and I’m wasted
真夜中で 私は酔っていた

So wasted
とても酔っていたの

I’m wasted
私は酔っていた

I can’t believe I’m calling you up again
あなたと電話できるなんて信じられないわ


I know I might be crazy
きっとおかしくなっているのね

So crazy
とてもおかしくなっている

I’m crazy
私はおかしくなっている

I can’t believe I’m calling you just to say
あなたに伝えるために電話しているなんて信じられないわ


I’m not OK
私は大丈夫じゃない

I just called you to say
伝えるために電話していた

I’m not OK
私は大丈夫じゃない

I just called you to say
伝えるために電話していた

I’m not OK[×2]
私は大丈夫じゃない


Medicate with whiskey and cheap wine
ウイスキーと安いワインを投薬する

But it don’t stop this dream back in my mind
でも私の心の奥では この夢は止まらない

My friends all say that I will heal in time
友達はみんなこう言う 時間が経てば治るって

But the truth is it don’t give me peace of mind
でも実際のところ  私の心に平穏が訪れることはない


It’s midnight and I’m wasted
真夜中で 私は酔っていた

So wasted
とても酔っていたの

I’m wasted
私は酔っていた

I can’t believe I’m calling you up again
あなたと電話できるなんて信じられないわ


I know I might be crazy
きっとおかしくなっているのね

So crazy
とてもおかしくなっている

I’m crazy
私はおかしくなっている

I can’t believe I’m calling you just to say
あなたに伝えるために電話しているなんて信じられないわ


I’m not OK
私は大丈夫じゃない

I just called you to say
伝えるために電話していた

I’m not OK
私は大丈夫じゃない

I just called you to say
伝えるために電話していた

I’m not OK[×3]
私は大丈夫じゃない


I’m not, I’m not OK
私は大丈夫じゃない

I just called you to say[×2]
伝えるために電話していた

I’m not OK
私は大丈夫じゃない