【和訳】Madeon - All My Friends










 「All My Friends」は Madeon のセカンドアルバムからのリードシングルです。彼が新曲をリリースするのは2016年にリリースした「Shelter」より約3年ぶりになります。


[Chorus]
All my friends are watching, I can hear them talking[×4]
俺の友達がみんな見ている 彼らの話声が聞こえる


[Verse 1]
Tell me what's going on
何が起こっているのか教えて

Can you take me there?
俺をそこに連れて行ってくれないか?

Before the morning comes
朝が来る前に

Can you make me care?
俺のことを気に掛けてくれないか?

Tell me what’s going on
何が起こっているのか教えて

Help me fade into flashing lights
点滅する光に消えていくのを手伝ってくれ

Yeah, I've been working overtime
ああ 俺は四六時中働いていた


[Pre-Chorus]
'Cause all my friends
だって俺の友達は全員

They know
知っている

Been making messes out of silence
黙ってたら 台無しになってしまった

If we’re the same
もし俺たちが同じなら

Let me let go
行かせてくれ

Somebody save me from the madness
誰かが俺を狂気から救ってくれる


[Chorus]
All my friends are watching, I can hear them talking[×3]
俺の友達がみんな見ている 彼らの話声が聞こえる

All my friends are watching, I can hear—
俺の友達がみんな見ている 聞こえる


[Verse 2]
Come watch us rise again
俺たちが再び舞い上がるのを見ていてくれ

Out of the fever
熱は冷めきっている

Life will never be the same
人生は同じように進まない

I'm a believer
俺は信じている

Don't call us another name
俺たちを別の名前で呼ばないでくれ

We were born to the same sunrise
俺たちは同じ日の出から生まれたんだ

It's getting brighter all the time
ずっと明るくなってきている


[Pre-Chorus]
'Cause all my friends, they know
だって俺の友達は全員

They know
知っている

Been making messes out of silence
黙ってたら 台無しになってしまった

If we’re the same
もし俺たちが同じなら

Let me let go
行かせてくれ

Somebody save me from the madness
誰かが俺を狂気から救ってくれる


[Chorus]
All my friends are watching, I can hear them talking[×4]
俺の友達がみんな見ている 彼らの話声が聞こえる


[Pre-Chorus]
'Cause all my friends, they know
だって俺の友達は全員

They know
知っている

Been making messes out of silence
黙ってたら 台無しになってしまった

If we’re the same
もし俺たちが同じなら

Let me let go
行かせてくれ

Somebody save me from the madness
誰かが俺を狂気から救ってくれる


[Chorus]
All my friends are watching, I can hear them talking[×4]
俺の友達がみんな見ている 彼らの話声が聞こえる