【和訳】John Frusciante - In My Light








 「In My Light」では John Frusciante がアルバム「Niandra Lades」からテーマにしている悟りと自我への気付きについて語ります。“You’ve gotta suffer till you kill the killer”というフレーズがあるように一度苦しまないと自我に気付くことはできません。


How do you walk through my wall of sleep
君は俺の眠りの壁をどうやって通り抜けるつもりだい

I see you in my head but you're reach
頭の中で君と出会ったんだ でも君は手を差し伸べた

And you are the backbone I grind with my teeth
君は俺がかみ砕いた背骨

Looking at life from just underneath a now
今 真下から人生を見上げているよ


I see the sun looking down at me
太陽が俺を見下ろしている

I'm in my light
俺は光の中にいる

I can't read the signs
サインは読めない


I've shrunk in size
俺はサイズが縮んだ

I'm a weakling
俺は弱い

I'm the weak link
足を引っ張っている

I'd be your guide but I'm not seeing
俺は君を先導するけど 付き合っていないんだ

I'm not seeing
付き合っていないんだ


You are the watcher of thought
君は思考を監視している

You've gotta suffer till you kill the killer
人殺しを殺すまで 君は苦しまないといけない

Watching clouds covering the sky you cannot see unless you uncover the coverer
誰か君を見つけてくれる人を 君自身が見つけるまで空は雲に覆いつくされたままだ

You are the watcher of thought
君は思考を監視している

You've gotta suffer till you slay the slayer
人殺しを殺すまで 君は苦しまないといけない

Watching clouds covering the sky you cannot see till you uncover the coverer
誰か君を見つけてくれる人を 君自身が見つけるまで空は雲に覆いつくされたままだ

You are the watcher of thought
君は思考を監視している