【和訳】John Frusciante – With No One











 「With No One」は John Frusciante のアルバム「To Record Only Water For Ten Days」の9番目に収録されています。抽象的で難解な歌詞が特徴的です。


Seal your wide shores
君の広い海岸に封をする

With no one in between
間には誰もいない

You feel your fading dial
時計の文字盤が褪せていく

You know someone's happened
誰かが起こしたのは知っているだろ

And you shouldn't feed these things
餌を与えるべきじゃなかったね

But let's go
でも行こうか


[×4]
Fading away your nights
君の夜が消えていく

You fade to white
君は白に消えていく


You lay me down as I go to the store
俺が店に行くとき 君が俺を寝かせる

Sorrow ate me, I'm not me anymore
悲しみが俺を食べた 俺はもう俺じゃない

Play these heavens one more time
もう一度あの天国を遊ぶのさ

I'm not yours and I'm not mine
俺は君のものじゃないし 俺のものでもな


[×8]
Fly a ladder around

はしごを飛び回る


[×2]
(Fly a ladder around)
はしごを飛び回る

Rails succumb to run, get up
フェンスは走りに負けて倒れ 起き上がる

(Fly a ladder around)
はしごを飛び回る

Hear your
聞いているよ

(Fly a ladder around)
はしごを飛び回る

Fates that again reload
運命は再び再装填される


(Fly a ladder around)
はしごを飛び回る